راهبرد ترامپ در برابر توافق هسته‌ای ایران

تهران (پانا) - رئیس جمهوری آمریکا در مراسم سخنرانی برای رونمایی از راهبرد جدید امنیت ملی خود به تکرار ادعاهایش درباره توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

کد مطلب: ۶۹۴۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ مدعی شد: «برای مقابله با ایران و مسدود کردن مسیرهای این کشور در دستیابی به سلاح هسته‌ای من سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بابت حمایت از تروریسم تحریم کرده و از صدور گواهی برای توافق ایران خودداری کردم.»

ترامپ بدون اشاره به نقش آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی، کودتاها برای ساقط کردن رهبران کشورهای مخالف و جنگ‌افروزی‌ها در سراسر نقاط دنیا گفت: «آمریکا جزو عظیم‌ترین نیروهای حامی صلح و عدالت در تاریخ جهان بوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «کشوری که آماده پیروزی در جنگ نیست، کشوری است که قادر به جلوگیری از جنگ نیست. کشوری که به تاریخش افتخار نمی‌کند نمی‌تواند به آینده‌اش اطمینان داشته باشد.»

او تصریح کرد که راهبرد جدید امنیتی‌اش بر «واقع گرایی اصولی» استوار است که منافع ملی آمریکا آن را هدایت می‌کند و ریشه در «ارزش‌های جاودانه» دارند. او گفت: «راهبرد جدید این واقعیت را درک می‌کند که چه بخواهیم و چه نخواهیم، درگیر عصر جدیدی از رقابت هستیم. این را می‌پذیریم که رقابت‌های شدید نظامی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان به نمایش در آمده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار