در حاشيه كلنگ‌زني مدرسه شهرك ساحليه دزفول:

بطحایی: جزييات جذب نيرو در آموزش‌و‌پرورش 2 هفته ديگر اعلام مي‌شود

دزفول (پانا)- وزير آموزش و پرورش از تدوین برنامه تامين نيروي مورد نياز در آموزش و پرورش و اعلام جزئیات آن بعد از هماهنگي با سازمان اداري و استخدامي کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

سيد محمد بطحايي، وزیر آموزش و پرورش پيش از ظهر امروز ٢٤ آذرماه ٩٦ در حاشيه مراسم كلنگ زني مدرسه ٩ كلاسه شهرك ساحليه دزفول در خصوص كمبود شديد نيروي انساني در اين شهرستان گفت: كمبود نيروي انساني يك معضل جدي براي كل كشور است كه البته اين مشكل در استانها و شهرهاي مختلف متفاوت است.

وي گفت: براي برطرف كردن اين مشكل برنامه اي آماده شده است كه اين برنامه اين روزها در جريان تعامل با سازمان امور استخدامي قرار دارد و بر اين اساس تكليف نيروي انساني در آموزش و پرورش براي چهارسال آينده مشخص مي شود.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پس از تعيين تكليف اين برنامه، تعداد نيروهاي مورد نياز هر استان و روش هاي تامين آنها مشخص مي شود، خاطرنشان كرد: برگزاري آزمون هاي استخدامي، اختصاص رديف هاي استخدامي و استفاده از ظرفيت دانشگاه فرهنگيان از راهكارهايي است كه براي تامين نيروي انساني در اين برنامه پيش بيني شده است.

بطحايي همچنين گفت: ظرف دو هفته آينده پس از انجام هماهنگي هاي لازم باسازمان اداري - استخدامي، نحوه جذب نيرو در آموزش و پرورش به صورت سراسري اعلام مي شود.

وي در عين حال اظهار كرد: با وجود اين برنامه تكليف جذب نيرو در آموزش و پرورش براي سالهاي آينده و در دوره ها و جنسيت هاي مختلف مشخص مي شود.

بطحايي با اشاره به تخصيص بودجه آموزش و پرورش از سال آينده به استانداري ها، گفت: اولين ويژگي اين كاهش تمركز، ايجاد انعطاف در نوع هزينه كرد اعتبارات است، چون وقتي اعتبارات به صورت متمركز برنامه ريزي مي شود، بخشي از كسري ها در شهرهاي مختلف ناديده گرفته مي شود ولي اگر تحت اختيار برنامه ريزي استاني باشد با انعطاف بيشتري در به مسئولين استاني تخصيص داده مي شود و در جايي كه نياز بيشتري وجود دارد، اعتبارات بيشتري تزريق مي شود تا نابرابري ها و بي عدالتي ها كاهش پيدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار