وزیر علوم: درهای پارک‌های علم و فناوری را به روی دانش‌آموزان باز کنید

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تقدیر از دانش‌آموزان پژوهنده خواهان بازشدن درهای پارک‌های علم و فناوری به روی دانش‌آموزان علاقمند برای آشنایی آن‌ها با محیط‌های علمی شد.

کد مطلب: ۶۹۲۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

منصور غلامی در مراسم تقدیر از دانش‌آموزان پژوهشگر برتر سال 96 که امروز سه‌شنبه 21 آذر در مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد منطقه 6 تهران برگزار شد اظهار داشت: اگر فناوری قابلیت تجاری‌سازی پیدا کند کارایی خواهد داشت و این موجب توسعه جامعه و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی افزود: با مقایسه وضعیت فعلی علم و فناوری با 10 یا 20 سال پیش خواهیم دید سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی سرعتی سرسام‌آور است. بنابراین تبدیل‌شدن دانش به فناوری یک ضرورت در جامعه به شمار می‌رود و ما باید در محیط های علمی خصوصا آموزش و پرورش به این مطلب توجه داشته باشیم.

وزیر علوم با اشاره به دانش‌آموزان تقدیر شده در مراسم امروز گفت: این دانش‌آموزان امیدهای آینده جامعه ما هستند و ما شکوفایی این استعدادها را مدیون معلمان، مربیان و مدیرانی هستیم که در آموزش و پرورش زحمت می‌کشند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان سرمایه‌های فکری جامعه در حوزه‌های دانش و فناوری هستند.

سرمایه‌های مادی باید از سرمایه‌های انسانی پشتیبانی کنند

غلامی با اشاره به این مطلب که تبدیل دانش به ثروت است که توسعه را در جامعه میسر می‌کند تاکید کرد: سرمایه‌های مادی اگر پشتیبان سرمایه‌های انسانی قرار بگیرند مفید واقع می‌شوند.

وی با ذکر این مطلب که در کشورمان جوانان تیزهوش و خلاق بسیاری داریم گفت: انشالله با فرصت‌هایی که در اختیار این جوانان قرار می‌دهیم این سرمایه‌های انسانی را شکوفا می‌کنیم. من از همکارانمان در پارک‌های علم و فناوری تقاضا می‌کنم درهای پارک‌های علم و فناوری را به روی دانش‌آموزان باز کنند و برای حضور دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند چون این موضوع می‌تواند در توسعه نگاه این عزیزان به محیط‌های علم و فناوری موثر باشد.

در این مراسم از دانش آموزان پژوهشگر برتر در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم که در امر پژوهش در سال گذشته فعال بودند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار