رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

ساماندهی جای پارک حاشیه‌ای در پایتخت/ بازنگری محدوده طرح ترافیک

تهران (پانا) - طبق گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، دو موضوع «بازنگری محدوده طرح ترافیک» و «ساماندهی جای پارک‌های حاشیه‌ای» به عنوان درآمدهای پایدار شهرداری در بودجه 97 مطرح شده که در دستور کار شورای شهر قرار دارد.

کد مطلب: ۶۹۲۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بررسی دو طرح کمیسیون عمران شورای شهر درباره درآمدهای پایدار و تصویب آن در بودجه سال 97 شهرداری تهران اظهارداشت: در بخش حمل و نقل دو طرح در بخش درآمدهای پایدار مطرح شده که امیدواریم تا قبل از تصویب بودجه بتوانیم بررسی و تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص چرایی بازنگری محدوده طرح ترافیک گفت: بازنگری در حوزه طرح ترافیک یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد. حدود 37 سال است که محدوده طرح ترافیک به شکل فعلی اجرا می‌شود و بعد از چند دهه اجرا با این حجم از ترافیک، آلودگی هوا و افزایش جمعیت هنوز مشکلات پایتخت حل نشده است و ضرورت دارد تا محدوده طرح بازنگری شود.

وی افزود: هم‌اکنون کار بازنگری محدوده طرح ترافیک شهر تهران آغاز شده و جزو اولویت‌های کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا است.

علیخانی در ادامه همچنین ساماندهی پارک حاشیه‌ای در تهران را یکی از طرح‌های در دست بررسی این کمیسیون به عنوان منبعی برای درآمدهای پایدار شهرداری عنوان کرد و گفت: در رابطه با جای پارک حاشیه‌ای در سطح شهر، نگاه افزایش قیمت نداریم و هنوز رقمی هم برای این مسأله تعیین و تصویب نشده است منتهی طرح در حال بررسی است و هدف از این طرح هم ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای در شهر است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: جای پارک حاشیه‌ای می‌تواند جزو درآمدهای پایین‌تر برای شهرداری باشد و از طرفی رضایت شهروندان را هم داشته باشد. فضای پارک حاشیه‌ای برای افرادی است که کارهای لحظه‌ای و کوتاه مدت دارند نه اینکه فردی از صبح تا شب خودروی خود را در این فضا قرار دهد و فضای پارک را اشغال کند. افرادی هم که کار لحظه‌ای دارند باید ساعت‌ها به دنبال جای پارک باشند و سوخت بیشتر مصرف کنند و آلودگی هوا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هدف از ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای رضایت شهروندان تهرانی است، گفت: جای پارک حاشیه‌ای در سال‌های گذشته مغفول مانده است در صورتی که در تمام دنیا جزو درآمدهای پایدار شهری تلقی می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: قبل از تصویب بودجه سال 97 شهرداری تهران، منابع درآمدی باید به طور دقیق مشخص باشد. شورای شهر موارد پیشنهادی را مطرح و بررسی می‌کند و در نهایت تصویب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار