رئیس دفتر رئیس‌جمهور مطرح کرد:

احتمال لغو افزایش عوارض خروج از کشور

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به انبوه انتقادات از افزایش عوارض خروج از کشور بر اساس بودجه سال 97 از انعطاف پذیری دولت دوازدهم در تغییر تصمیماتش مطابق میل مردم خبرداد.

کد مطلب: ۶۹۲۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا، محمود واعظی، در واکنش به انتقادات اخیر درباره‌ افزایش عوارض خروج از کشور بر اساس لایحه بودجه 97 اظهار کرد: ‌من هم در فضای مجازی با این انتقادات مواجه شده‌ام. به هر حال کسانی که بودجه را طراحی کردند به دنبال این بودند که در این بودجه موضوع عدالت و رسیدگی به طبقات محروم جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. رئیس جمهور هم قول داده‌اند که تا سال 1400 فقر مطلق را از بین ببرند .

وی ادامه داد: ما امروز یک دولت بزرگ داریم و باید هر ماه یک عدد قابل توجه به کارمندان دولت حقوق بدهیم. از سویی تعداد بازنشستگان در 7-8 سال گذشته بیشتر شده و صندوق‌های بازنشستگی نمی‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند و دولت این حقوق را می‌دهد. بنابراین عملا اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم نیازمند این هستیم که منابع جدید پیدا کنیم یا منابع موجود را افزایش دهیم و از این منابع به مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی بیشتر کمک کنیم و با این کار فقر مطلق را از بین ببریم .

رییس‌ دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه یکی ازمنابعی که برای کمک به اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شده همین مسئله افزایش عوارض خروج از کشور است، تاکید کرد: اما قطعا دولت همواره به نظرات مردم توجه کرده است و هر جا دیده تصمیم گرفته شده دولت با عکس‌العمل اجتماعی مناسبی مواجه نشده، نظر نهایی خود را با خواست مردم تطبیق داده است. ما این انعطاف را خواهیم داشت که اگر در تصمیمات دولت، فشاری به قشری از مردم بیاید آن را بازنگری کنیم .

به گزارش پانا،گفتنی است بر اساس لایحه بودجه 97 عوارض خروج از کشور از سال آینده به ازای سفر نخست 220 هزار تومان، سفر دوم 330 هزار تومان و به ازای سفر سوم به بعد 440 هزار تومان در نظرگرفته شده است که همین افزایش قیمت در کنار رشد تصاعدی آن از روز گذشته تا کنون موجبات واکنش های بسیاری از مردم به ویپه در شبکه های اجتماعی را فراهم آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار