طرح اشتغال زایی و کار آفرینی گل امید در جلگه رخ آغاز شد

در راستای در آمد زایی مدارس، طرح گل امید با مشارکت جهاد کشاورزی در هنرستان شهید علی زاده جلگه رخ آغاز شد.

کد مطلب: ۶۹۲۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، ابوالحسن شدتی معاون پرورشی و تربیت بدنی جلگه رخ در تبیین این طرح گفت: طرح گل امید یک طرح نو و بدیع است که با همکاری سازمان دانش آموزی و جهاد کشاورزی، درختان و گیاهان سازگار با آب و هوای منطقه در فضای آزاد مدارس منطقه کشت خواهد شد.

شدتی افزود بر اساس نظر کارشناسان جهاد کشاورزی در مرحله نخست ارقام گل محمدی و رزماری ابتدا در محیط گلخانه ای هنرستان شهید علیزاده پرورش داده خواهد شد و در زمان مناسب توسط اعضای سازمان دانش آموزی جهت کشت به محیط مدارس انتقال داده خواهد شد.اعضای سازمان دانش آموزی علاوه بر آموزش شیوه های کاشت و نگهداری گیاهان و کارورزی، از درآمد حاصل از فروش این گیاهان برخوردار خواهند شد و همچنین بخشی دیگر از این درآمد به مدارس مجری این طرح اختصاص می یابد.

شایان ذکر است جهاد کشاورزی در مراحل بعد برای کشت سایر گیاهان و درختان، مشاوره های کارشناسی را به اعضای سازمان دانش آموزی جهت اشتغال زایی در آینده ارائه می کند. همچنین در هفته پژوهش جهاد کشاورزی همکاری های لازم را با آموزش و پرورش منطقه رخ، جهت معرفی فرصت های کشاورزی و اشتغال زایی منطقه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار