مراسم بزرگداشت استاد حبیب الله چایچیان متخلص به حسان در شهرری برگزارشد

مراسم بزرگداشت استاد حبیب الله چایچیان متخلص به حسان و یازدهمین اجتماع بزرگ قاریان قرآن، وعاظ ، ذاکران، شعرا و پرچمداران اهل بیت(ع) در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،تولیت آستان ابوالحسن(ع) در این مراسم گفت: امروز پیشکسوتان عرصه مداحی به همراه اعضای خانه و کانون مداحان استان تهران برای تکریم و بزرگداشت استاد حبیب الله چایچیان متخلص به 'حسان' در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری گردهم آمده اند تا یاد و خاطره این شاعر گرانقدر اهل بیت(ع) را گرامی دارند.
سعید کریمی زندگی استاد چایچیان را الگوی خوبی برای جوانان دانست و افزود: امروز که فرهنگ ایرانی اسلامی کشور ما مورد هجوم تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار گرفته است باید مسئولان فرهنگی کشور با بزرگداشت و معرفی زندگی نامه بزرگانی مانند مرحوم چایچیان، این افراد را به جوانان معرفی نمایند.
وی ادامه داد: جوانان با مطالعه زندگی این بزرگان ناخواسته با سبک زندگی و عملکردشان آشنا شوند و به این راه ترغیب می شود و این مهم را خواهند دانست که هر کسی در این عرصه فعالیت نماید بی اجر نخواهد ماند.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی به برخی از آثار استاد چایچیان اشاره کرد و گفت: آثار این شاعر گرانمایه مانند ای اشکها بریزید، سایه های غم، خلوتگاه راز و گل های پرپر دارای مفاهیم عمیق فلسفی و عرفانی هستند که افراد با مطالعه در این آثار ناخواسته به دستگاه سیدالشهدا(ع) علاقمند می شوند.
وی به زندگی استاد چایچیان اشاره کرد و عنوان داشت: استاد همانگونه که به حضرت علی(ع) ارادت خاصی داشت مانند امیرالمومنین(ع) غریبانه زیست و غریبانه درگذشت.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار