هدف از هوشمند سازی مدارس تغییر رویکرد یادگیری به دانش آموز محوری است

رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هدف از هوشمند سازی مدارس تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری است.

کد مطلب: ۶۹۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «محمد شیرعلیزاده» اظهار داشت: هزینه هوشمند سازی هر کلاس درس 40 تا 50 میلیون ریال است و مهمترین هدف در این زمینه تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری می باشد.
ویافزود: از کل چهار هزارو 800 مدرسه استان تا کنون 2 هزار و 415 مدرسه هوشمند سازی شده و حتی کلاسهای هوشمند سازی شده در برخی ازمدارس در 2 نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرند.

وی با اشاره به به اینکه با درنظر گرفتن مدارس دو نوبته تعداد مدارس هوشمند افزایش می باید گفت: با این معیار سنجش هم اکنون 2 هزارو 938 مدرسه استان با هفت هزار و 761 کلاس درس به تجهیزات لازم برای هوشمند سازی مجهز شده اند.

شیرعلیزاده اضافه کرد: سال گذشته تعداد کلاسهای هوشمند در آذربایجان غربی پنج هزار و 564 کلاس بوده است.


وی اظهار کرد: در زمینه آموزش همکاران نیز در راستای بهره گیری از ابزار هوشمند سازی 25 هزار و 116 نفر در دوره ها حضور یافته و یا در حال طی دوره هستند.

شیرعلیزاده با اشاره به تقسیم بندی مدارس در موضوع هوشمند سازی اظهار کرد: این مدارس به نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته تقسیم می شوند.

وی بیان کرد: اغلب مدارس مجهز شده در آذربایجان غربی در ردیف مدارس نیمه الکترونیک و الکترونیک قرار دارند و مدرسه تمام هوشمند پیشرفته در استان وجود ندارد.

شیر علیزاده اضافه کرد: هم اکنون به علت گستردگی موضوع نیارمند توجه بیشتر به این موضوع هوشمند سازی هستیم.

وی بیان کرد: تامین زیرساختهای مورد نیاز در این زمینه از جمله راه اندازی شبکه به ویژه در بخش روستاها از ملزومات این امر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار