جزئیات دیدار جانسون و روحانی از زبان سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا دیدار وزیر امور خارجه این کشور با حسن روحانی،‌ رئیس جمهوری ایران را مثبت ارزیابی کرده و گفته است که دو طرف خواهان دست‌یابی به راه حل برای همه موضوعات هستند.

کد مطلب: ۶۹۱۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

سایت روزنامه «بلفاست تلگراف» در گزارشی از سفر وزیر امور خارجه بریتانیا به ایران نوشت که بوریس جانسون در جریان «دیدار ارزشمند» از ایران با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران دیدار و در مورد نازنین زاغری رادکلیف، شهروند دو تابعیتی ایرانی- انگلسی که (به جرم جاسوسی) در ایران زندانی است،‌ گفت‌و‌گو کرد.

بنا بر این گزارش، به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا در جریان دیدار یک ساعته جانسون با رئیس‌جمهوری ایران «دو طرف صریح‌» گفت‌و‌گو کرده و در باره اینکه باید در تمام موارد به راه حل دست پیدا کنند، توافق کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا با اشاره به دیدار جانسون با علی اکبر صالحی،‌ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از دیدار با روحانی گفت: «در هر دو دیدار،‌ وزیر امور خارجه بریتانیا درباره موضوعات منطقه و دو جانبه از جمله مسائل بانکی و همچنین پرونده‌های قضایی اتباع دو ملیتی صحبت کرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا بیان کرد : «ما این احساس را داریم که هر دو طرف خواهان اقدام برای حل موضوعات سخت در روابط دو جانبه و حفظ توافق هسته‌ای هستند. »

به نظر می‌رسد دعوت برای دیدار با حسن روحانی از وزیر امور خارجه بریتانیا با توجه به وضعیت موجود در روابط دو کشور نتایج مثبتی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار