قرص آهن و ویتامین D از امروز در مدارس کرمانشاه توزیع می شود

تهران (پانا) - دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم استان در طول سال تحصیلی ۹ قرص ویتامین D و هر ماه یک قرص دریافت خواهند کرد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز توزیع قرص آهن و ویتامین D در مدارس استان خبر داد.
شیرزاد احسان‌خواه با اشاره به آغاز توزیع قرص ویتامین D بین دانش آموزان استان، اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم استان در طول سال تحصیلی ۹ قرص ویتامین D و هر ماه یک قرص دریافت خواهند کرد.
احسان‌خواه با بیان اینکه حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه اول و دوم در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: تمامی این دانش آموزان قرص ویتامین D دریافت خواهند کرد.
وی گفت: دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم مدارس شهری و روستایی علاوه بر دریافت قرص ویتامین D قرص آهن نیز دریافت می‌کنند.
رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به توزیع ۱۶ قرص آهن بین دانش آموزان دختر اضافه کرد: در این طرح هر دانش آموز باید هر هفته یک قرص آهن دریافت کند.
وی هدف از توزیع قرص آهن و ویتامین D بین دانش آموزان را جلوگیری از کمبود آهن و ویتامین D در دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: کمبود و فقر آهن برای دانش‌آموزان مشکلات یادگیری بوجود آورده و روی یادگیری آنها تاثیر سوء دارد، ضمن اینکه در کم‌حوصلگی و پرخاشگری دانش آموزان نیز بی تاثیر نیست.
احسان خواه افزود: کمبود ویتامین D نیز مشکل پوکی استخوان را در آینده برای افراد در پی داشته که رواج آپارتمان نشینی و کمتر قرار گرفتن افراد در معرض نور مستقیم خورشید احتمال کمبود این ویتامین را در افراد بیشتر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار