خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری پالایش نفت کرمانشاه شفاف‌سازی کرد

تهران (پانا) -سازمان خصوصی‌سازی با انتشار اطلاعیه‌ای حواشی پیرامون واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه را تکذیب و در این زمینه شفاف‌سازی کرد.

کد مطلب: ۶۹۱۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی ، در اطلاعیه سازمان خصوصی سازی آمده است: واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه پس از سه بار عرضه ناموفق و در تاریخ 20/10/1395 بصورت کاملا شفاف و رقابتی و پس از انتشار دو نوبت آگهی عرضه که در مطبوعات کثیرالانتشار و همچنین سایت رسمی سازمان خصوصی‌‌سازی صورت گرفت، انجام پذیرفت. بنابراین بدیهی است این فرصت برای هر متقاضی دیگری نیز به صورت برابر وجود داشته است.

این سازمان همه ساله (از سال 1387) به منظور رصد میزان دستیابی به اهداف سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی در سطح خرد (شرکتها)، اقدام به ارزیابی عملکرد شرکتهای واگذار شده با استفاده از مدل‌های متعارف علمی نموده است. این ارزیابی‌ها موجب شده نقاط مثبت اجرای این برنامه را تقویت و عارضه‌ها و نکات منفی را نیز به حداقل رساند.

از طرف دیگر با عنایت به این که به طور معمول برداشت‌های ذهنی و نظریات غیرکارشناسی و بعضاً متناقض و فاقد سند و مدرک پیرامون اثرات اجرای برنامه خصوصی‌سازی بر روی برخی از شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی مهم شرکت‌های واگذار شده از جمله سودآوری، بهره‌وری و سطح اشتغال در جامعه مطرح می‌گردد، انتشار نتایج علمی قابل اتکا حاصل از ارزیابی شرکت‌های واگذار شده که متفاوت با تصورات موصوف می‌باشد، باعث تنویر افکار عمومی و ترویج اثرات مثبت خصوصی‌سازی و توسعه فرهنگ واگذاری‌ها و حمایت بخش خصوصی در کشور شده است.

بر این اساس سازمان سازمان خصوصی سازی در اواخر دولت یازدهم و آغاز شروع به کار دولت دوازدهم اقدام به ارزیابی عملکرد 92 شرکت واگذار شده به صورت کنترلی به بخش غیردولتی نموده است که اهم نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد مربوطه نشان از بهبود یا دست کم عدم تغییر در شاخص هایی مانند اشتغال، سود آوری، بهره وری و ... در بیشتر شرکتهای مذکور بوده است. از جمله می توان به رشد 55 درصدی شرکتها در معیار«سودآوری»، بهبود 86 درصد شرکتها در امتیاز شاخص «سرمایه» و افزایش 64 درصدی شرکتها در شاخص «فروش کل» اشاره کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است :همچنین یکی از دغدغه‌های مطرح شده در واگذاری‌ پالایش نفت کرمانشاه، موضوع فروش املاک و تعدیل نیروی انسانی شاغل در شرکت مذکور می باشد که در این خصوص خاطر نشان می‌سازد باتوجه به دستورالعمل "نحوه نظارت پس از واگذاری" موضوع جزء (4) بند (ب) ماده (40) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی" سازمان خصوصی‌‌سازی بوسیله بازرسی‌های دوره‌ای، مواردی از جمله خرید و فروش دارائیهای ثابت، پرداخت به موقع حقوق و دستمزد پرسنل، کاهش تعداد کارکنان شرکت خارج از مجوز مندرج در قرارداد و ... را مرتباً تحت نظر داشته و رصد می کند و خریدار به هیچ عنوان حق تغییر کاربری اراضی و همچنین کاهش مجموع تعداد کارکنان تا پایان قرارداد را ندارد.

بنابراین سازمان خصوصی سازی ضمن تکذیب مطالب مندرج پیرامون واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه، تأکید می نماید واگذاری شرکت مذکور به صورت کاملاً رقابتی و با ارزش گذاری دقیق توسط کارشناسان خبره انجام یافته و نظارت‌های قانونی مستمر برای حفظ سطح اشتغال و عدم تغییر کاربری اراضی شرکت یاد شده توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار