کوروش باقری در گفت‌و‌گو با پانا:

فدراسیون باید پاسخگوی ناکامی کیانوش رستمی باشد/بهداد قربانی سیاست‌ شد

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری معتقد است فدراسیون سهم بالایی در ناکامی کیانوش رستمی و بهداد سلیمی دارد.

کد مطلب: ۶۹۱۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در گفت و گو با پانا درباره مسابقات جهانی وزنه برداری در آمریکا گفت: مسابقات باتوجه به غیبت ده کشور به دلیل مساله دوپینگ از سطح پایینی برخوردار بود، اما وزنه برداران ما خوب کار کردند. البته برخی مانند کیانوش رستمی ضعیف بودند؛ از دارنده مدال طلای المپیک انتظارات بیشتری می رفت؛ هر چند مصدومیتش هم در آستانه مسابقات او را دچار دردسر کرد و نتوانست مانند همیشه بر روی تخته حاضر شوند.

وی ادامه داد: کیانوش با همین آمادگی اندکی که داشت در یک ضرب خوب کار کرد و توانست با یک کیلوگرم اختلاف به مدال نقره برسد، اما به اعتقاد من او در دو ضرب هم با همین میزان آمادگی میتوانست بهتر کار کند و وزنه بردار شیلیایی را شکست دهد ولی در انتخاب وزنه اشتباه کرد.

باقری در پاسخ به اینکه عدم موفقیت کیانوش رستمی به دلیل تمرین کردن بدون تیم و نداشتن مربی بود، اظهار کرد: من به هیچ عنوان کار کیانوش را تایید نمی کنم اما نباید یادمان برود او در المپیک با همین روش مدال گرفت و خودش تمریناتش را پیش برد. سوال اصلی من از فدراسیون این است که در این سال ها ما چه وزنه بردارانی را پشت کیانوش رستمی ساختیم تا او را مجاب کنند که باید تابع فدراسیون باشد؟

سرمربی سابق تیم ملی افزود: به نظرم مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند که چرا این اتفاق برای رستمی افتاد و آنها اجازه دادند این حواشی دست به دست هم دهند و قهرمان طلایی المپیک تنها سهمش از مسابقات جهانی آن هم در شرایطی که سطح مسابقات خیلی بالا نبود و ده کشور هم غیبت داشتند، یک مدال نقره باشد.

باقری همچنین در مورد ناداوری که در حق بهداد سلیمی شد گفت: به نظرم بهداد سليمي قرباني مسائل ديگري شد. حواشي بعد از المپيك و البته سياست اشتباه فدراسيون ايران در انتخابات فدراسيون جهاني سبب رخ دادن اين اتفاقات شده است. شرايط به گونه‌اي شده كه هيات ژوري تصميمات گستاخانه‌اي در برابر تيم قهرمان مي‌گيرد. ايران قهرمان آسيا و جهان شده و همواره عنوان كسب كرده است اما يك داور در مسابقات بين‌المللي ندارد. اگر يك داور در هيات ژوري و بدنه فدراسيون جهاني داشتيم و سياست غلط خودمان را ادامه نمي‌داديم، حق‌مان را به راحتي نمي‌خوردند. من نمي‌خواهم بگويم حركت بهداد سليمي خطا بود يا خير اما مي‌توانم اثبات كنم كه در اين مسابقات، دست كم حركت 10 ورزشكار خطا بود اما از آن‌ها قبول كردند. اين موضوع نشان مي‌دهد ايران روي افراد قدرتمند اين رشته هيچ نفوذي ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار