ارزان ساختن مدارس افتخار نیست

کرمان(پانا)- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جمع کارکنان فنی مهندسی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت : ارزان ساختن مدارس افتخاری نیست، مدارس را باید مقاوم و ماندگار ساخت.

کد مطلب: ۶۹۰۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور؛ محمدتقی نظرپور با تاکید بر اهمیت دقت نظر مهندسان و ناظرین حوزه مدرسه سازی گفت : مقاوم بودن کلاس های درس، باید به عنوان یک دغدغه در اولویت حوزه کاری مهندسان و ناظرین قرار گیرد.

وی افزود : ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس استان کرمان نیازمند تخریب و بازسازی و ۴ هزار و ۸۰۰ کلاس هم نیازمند مقاوم سازی هستند و با توجه به زلزله خیز بودن این استان باید در اولویت قرار گیرد.

نظرپور اظهار کرد: در مجموع ۱۶ درصد فضاهای آموزشی استان کرمان نا ایمن است و ۱۸ درصد دیگر نیز از استحکام لازم برخوردار نیست.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با اشاره به اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵/۱۶ متر مربع است، گفت : این میزان در استان کرمان ۴/۹۴ متر مربع می باشد که نیازمند ساخت ۱۰ هزار کلاس درس جدید است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود : علاوه بر لزوم تخریب و بازسازی و مقاوم سازی کلاس های نیازمند این امر ، برای ساخت ۱۰ هزار کلاس درس جدید به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جذب مشارکتهای مردمی و استفاده از پتانسیل های موجود در بخش خصوصی در هر استان تصریح کرد : امر مسلم این است که با تکیه به اعتبارات دولتی نمی توان به شرایط مناسب و استاندارد از نظر دارا بودن فضاهای آموزشی در کشور رسید‌.

نظرپور یادآور شد: با تبدیل شدن واحد مشارکت‌های مردمی به معاونت در ادارات کل نوسازی مدارس استانها این بخش بتواند بیشتر از پیش فعالیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار