انتشار کتاب «سهمیه ای برای بهشت» ویژه معرفی شهید «حیدریان» در قم

کتاب «سهمیه ای برای بهشت» ویژه معرفی سردار شهید «جعفر حیدریان» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گردآوری و منتشر شد.

کد مطلب: ۶۹۰۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، شهید جعفر حیدریان متولد سال ۱۳۳۵ در قم، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که روز دوم فروردین سال ۶۱ در عملیات فتح المبین، هنگام آزاد سازی منطقه «تپه چشمه» به شهادت رسید و نامش در زمره شهدای روستای فردوی قم و ۶ هزار شهید استان ثبت گردید.

شرح زندگی، مبارزات انقلابی و حضور در کسوت فرماندهی و سرانجام عروج عاشقانه تا عرش الهی، محورهایی از زندگی شهید حیدریان است که به همت «طاهره طاهری» از فرزندان شهدا و از فرهنگیان بسیجی ناحیه یک آموزش و پرورش قم جمع آوری و در قالب کتاب «سهمیه‌ای برای بهشت» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به زیور طبع آراسته شده است.

در بخشی از این کتاب با بیان خاطره‌ای از سردار «احمد فتوحی» جانشین لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در مقطعی از دوران دفاع مقدس آمده است: «شهید حیدریان آشنا به تفسیر قرآن و نهج البلاغه و بیشتر اهل عمل بود تا حرف. همیشه جلوتر از بقیه حرکت می‌کرد. صرف فرماندهی برایش مهم نبود و دوشادوش رزمندگان اسلام، می‌دوید، می‌رزمید و نگهبانی می‌داد. بیانی بسیار شیوا، زیبا و با صلابت داشت».

پشت جلد کتاب نیز به جمله‌ای از مقام معظم رهبری درباره شهید حیدریان آراسته شده است: «آن روز که شهید حیدریان از شهر قم با یک عده معدود همراهانشان عازم کردستان شدند، آن روز ملت ایران در غربت کامل بود.»

کتاب «سهمیه‌ای برای بهشت» مشتمل بر نگاهی گذرا به زندگی شهید حیدریان از دریچه نگاه و خاطرات خانواده و همرزمان شهید از دوران مبارزات انقلاب اسلامی، آزاد سازی باشگاه افسران سنندج قبل از آغاز جنگ تحمیلی، حضور در تیم حفاظت امام خمینی (ره) در قم و در نهایت شهادت در عملیات فتح المبین می‌باشد؛ صفحاتی از کتاب نیز به بیان خاطرات دوستان ورزشکار شهید از روحیه ورزشی و اخلاق جوانمردانه اش در مسابقات فوتبال اختصاص یافته است.

اولین و بزرگترین مجموعه ورزشی استان قم به نام شهید جعفر حیدریان نامگذاری شده است.

کتاب سهیمه ای برای بهشت در سال ۹۶ و در ۸۸ صفحه به همراه تصایری از شهید حیدریان، از سوی انتشارات بین الحرمین قم انتشار یافته است.

«طاهری» نویسنده کتاب مذکور، متولد سال ۱۳۵۴ و دارای مدرک کارشناسی مدیریت و دارای ۲۵ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش قم می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار