ترامپ، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد

رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم خود برای اعلام قدس به عنوان پایتخت قدس اشغالی دفاع کرد و گفت که این اقدام بایستی مدتها قبل انجام می‌شد.

کد مطلب: ۶۹۰۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری اعلام کرد که اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل می شناسد. ترامپ گفت: بیست سال است که رسای جمهور پیشین امریکا این کار را به تعویق انداخته اند. این تصمیم درستی است و شاید مشکلات را در آینده حل کند.

رئیس جمهور امریکا گفت: زمان آن است که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسیم.

او افزود: چالش‌های قدیمی نیازمند رویکردهای جدید هستند. اسرائیل یک کشور دارای حق حاکمیت است و همانند تمامی کشورهای دارای حق حاکمیت حق این را دارد که پایتختش را انتخاب کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: من به این قطعیت رسیدم که باید سفارت مان را از تل آویو به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کنیم. او افزود: دستور داده‌ام مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس انجام شود.

ترامپ گفت: در حالی که کنگره در سال 1995 انتقال سفارت امریکا به اورشلیم را تصویب کرد، اما در تمام این سال ها، رؤسای جمهور ایالات متحده از به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل خودداری کردند اما اکنون ما اعلام می کنیم که این نظر ما است؛ اورشلیم پایتخت اسرائیل است و این چیزی نیست جز اعلام واقعیت نیست. این کاری است که باید انجام می شد. البته امریکا هنوز هم از یک راه حل دو جانبه برای صلح حمایت می کند! ایالات متحده عمیقا متعهد به کمک به تسهیل توافق صلح است.

ترامپ افزود: بزودی مایک پنس، معاون رئیس جمهور به خاورمیانه می رود تا بر تعهد ما به تداوم همکاری با متحدانمان برای غلبه بر رادیکالیسم که امیدها و آرزوهای نسل های آینده را تهدید می کند، تأکید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار