رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی مطرح کرد

نیاز به تربیت مدرسان زبان‌های آلمانی و فرانسوی

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به تولید محتوا برای آموزش زبان‌های آلمانی و فرانسوی در کنار زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: در زمینه تربیت مدرس این زبان‌ها باید کار شود.

کد مطلب: ۶۹۰۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان درخصوص تدریس سایر زبان های خارجی در مدارس کشور اظهار داشت: ما به عنوان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درسی علاوه بر زبان انگلیسی، تولید محتوای زبان آلمانی و فرانسوی را برای دانش‌آموزان داوطلب انجام داده‌ایم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی اضافه کرد: برای این منظور ابتدا دانشگاه‌ها باید معلمِ رشته "آموزش زبان فرانسوی" یا "آموزش زبان آلمانی" را تربیت کنند؛ همانگونه که رشته " آموزش زبان انگلیسی " در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: ان‌شاءلله دانشگاه‌ها این کار را انجام بدهند و رشته‌های آموزش زبان‌های مختلف را ایجاد کنتد، خانواده‌ها ابراز علایق کنند و سپس در این زمینه باید یک آمایش سرزمینی انجام شود.

وی افزود: در ادامه، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنایع و سایر دستگاه‌هایی که نیازمند متخصص زبان آلمانی و فرانسه هستند، باید اعلام نیاز کنند تا دانش آموزان نیز با این امید که با فراگیریِ زبان آلمانی و فرانسوی، در آینده صاحب شغلی مناسب در بازار کار خواهند شد، مشتاق یادگیری این زبان‌ها شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار