معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرد

۱۳۰۰ معلول نیازمند خدمات توانبخشی

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: 1300 معلول نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

کد مطلب: ۶۹۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

حسین نحوی نژاد در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ۳۵ درصد از معلولان نیازمند که دارای پرونده در سازمان بهزیستی هستند را بانوان و ۶۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور، مراقبت از معلولان را در کشور بر عهده دارند. سازمان‌های کلیدی و مهم دیگر هم می‌توانند با هماهنگی به ارائه خدمات به معلولان بپردازند که مهم‌ترین آنها سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در جهت مناسب‌سازی معابر و جاده‌ها می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ساماندهی جامع حمایتی از معلولان در چهارچوب قانون به سال ۸۳ بازمی‌گردد، گفت: این قانون بصورت طرح به مجلس ارائه شد، از ضمانت‌های اجرایی و اعتباری خوبی برخوردار نیست. دولت خود را موظف دید تا این طرح را بصورت لایحه تقدیم مجلس کند، که شهریور ۱۳۹۴ یعنی حدود دو سال ونیم است که به مجلس ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: در مجلس دهم مجددا روی این طرح کار و تمام ایرادات آن برطرف شده و تنها نگرانی ما بسته شدن بودجه ۹۷ می باشد که در این صورت، اجرای قانون یکسال با تاخیر خواهد بود. در صورتی که این طرح به مرحله اجرایی برسد، زندگی معلولان بصورت چشمگیری متحول می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار