پیشرفت 90 درصدی پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از پیشرفت 90 درصدی احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه خبرداد.

کد مطلب: ۶۹۰۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمال ، عباسعلی گریوانی معاون مهندسی و توسعه این شرکت گفت: احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه از سال 91 آغازشده و این پروژه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهارکرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه شامل عملیات خاکبرداری، خاکریزی، بتن ریزی، آرماتوربندی و غیره جهت اجرای واحدهای فرآیندی، احداث جاده های ارتباطی تصفیه خانه، احداث ساختمان های جانبی، فنس و دیوارکشی اطراف محوطه تصفیه خانه، عملیات لوله گذاری داخل تصفیه خانه، اجرای شبکه توزیع آب شرب داخل سایت، تاسیسات برقی و مکانیکی مربوطه و روشنایی محوطه، تهیه، حمل، نصب، تست و راه اندازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال، بهر برداری و نگهداری یک ساله از تصفیه خانه ، آموزش کارکنان کارفرما، تجهیز و برچیدن کارگاه و غیره خواهد بود.

گریوانی افزود: مبلغ پیمان برای این پروژه حدود 109 میلیارد ریال می باشد که شامل دو بخش تهیه، ساخت تجهیزات، حمل، نصب و عملیات ساختمانی و اجرا است که با توجه به اسناد و مدارک پیمان تغییر می کند.

وی کل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه را 8 هزار و 309 متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش این طرح معادل 50 هزار و 666 نفر است.

گریوانی خاطرنشان کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه بر اساس فرآیند لجن فعال از نوع هوادهی گسترده با قابلیت حذف فسفر و نیترات و با حداکثر جمعیت تحت پوشش در سه خط جریان هریک معادل 2 هزار و 770 مترمکعب در شبانه روز طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار