رییس جمهور در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی:

شیعه و سنی اختلافی ندارند؛ هر چه اختلاف است شما راه انداختید

حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: شیعه و سنی اختلافی ندارند، دو مسیر با یک هدفند؛ هر چه اختلاف است شما راه انداختید.

کد مطلب: ۶۹۰۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، رییس جمهور با بیان اشینکه مسأله دوم این است که بذر اختلاف و دشمنی بین شیعه و سنی کرد و عرب و علوی و سنی افشاندند این سوال را مطرح کرد که چه کسانی بذر این اختلافات را در منطقه افشانده‌اند، گفت:جنگ ها پایان می یابد اما کینه ای که استکبار با حمایت از خونریزان ایجاد کرده سالها باقی خواهد ماند و آیا فکر می‌کنید به این زودی‌ها آثار این کینه و اختلافات از بین می‌رود؟ ملت‌های منطقه از اقوام و مذاهب مختلف، قرن‌ها از شبه قاره هند تا غرب آسیا زندگی مسالمت‌آمیز داشتند و اختلافی بین آنها نبود و این شما بودید که در قرن بیستم و امروز در قرن بیست و یکم بذر اختلاف بین مردم افشاندید.

دکتر روحانی افزود: شما بین اقوام، بین شیعه و سنی و مذاهب مختلف فاصله انداختید، اگر نه اینها با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند. شیعه و سنی دو مسیر برای یک هدف و دو راه به سمت چشمه واحد توحید و نبوت هستند. در طول تاریخ همواره با هم برادر بودند و در منطقه در کشورهایی مثل عراق، شبه جزیره و در آفریقا علیه انگلیس و دیگر استعمارگران برای استقلال مبارزه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار