علیگو به پانا خبر داد

ضوابط جدید برای حضور تشکل‌های دانش آموزی در اردوها

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با اشاره به چگونگی فعالیت مرکز کنترل سفرهای برون استانی، ‌از وجود شرایط جدیدی برای حضور تشکل‌های پیشتاز در اردوها خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

محمود علیگو در گفت‌وگو با پانا درخصوص روند فعالیت‌های مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزی عنوان کرد‌: سامانه این مرکز درحال طراحی است و تا قبل از زمان اوج اردوها که انتهای اسفندماه است، راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون در سفرهای استانی هر اتوبوسی که قصد حرکت داشته باشد،‌ «کد یونیک» دریافت خواهد کرد که با سرپرست در ارتباط است و اگر بدون این کد حرکت کند، تخلف انجام شده است.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: ایمن بودن بودن مسیر اردو، ‌مقصد، ‌وسیله نقلیه، ‌هماهنگ بودن اردوگاه‌های بین مسیر برای استراحت‌ با توجه به این سامانه مورد ارزیابی قرار می‌گرد.

به گفته او، این سازوکار باعث شده است اردوگاه های بین‌راهی هم رونق بگیرند.

علیگو با بیان اینکه تعداد اردوها قابل توجه است،‌ تصریح کرد: به عنوان مثال یکشنبه هفته گذشته حدود 400 اتوبوس در مسیر داشتیم که این آمار به جز احتساب اتوبوس‌های در مقصد است علاوه بر این، هر پنج اتوبوس با یک اسکورت همراهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا هفته گذشته حدود سه هزار سفر جدا از تعداد اتوبوس‌های در مقصد وجود داشته است،‌ عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم در اردیبهشت و تابستان تعداد اتوبوس‌های اردو به دو هزار اتوبوس در روز برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار