بهرام محمديان: معلمان براي داوري كتاب‌هاي درسي دست به قلم شوند

تهران (پانا) - رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي كشور با تاكيد بر مشاركت معلمان در اعتباربخشی و ارزشیابی برنامه‌های درسی از معلمان خواست «دست به قلم» شوند و ضعف‌ها و کاستی‌ها کتاب‌های درسی را داوري كنند.

کد مطلب: ۶۹۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام محي‌الدين بهرام محمدیان كه در همایش ادبی شاعران «کردزبان فارسي‌سُرا» در سنندج سخن مي‌گفت، با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش «معلمان مولف» است، افزود: «ما در نظام تعلیم و تربیت نیارمند معلمان پژوهشگر و مولفی هستیم که بتوانند یافته‌ها و داشته‌هایشان را مخصوصا در حوزه زبان و ادبیات فارسی در دسترس دیگران قرار دهند.»

او در اين همايش كه همزمان با هفته وحدت در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه در کتاب های درسی مجموعه سروده های فاخر شعرای کشور را منعکس شده است، گفت: «در این میان از شعر شعرای کردزبان فارسی‌سرا هم چند شاهد مثال آورده شده است . »

بهرام محمديان از فرهنگیان هنردوست استان کردستان به ویژه معلمان ادبیات فارسی خواست مجموعه ای از اشعار شعرای برحسته پارسی‌گوي کردزبان را به صورت جُنگ با تهیه شناسنامه و تاریخ ادبیات دقیق جمع آوری كنند و با توصیف سراینده آنها، به مردم بشناسانند .

به گفته این مقام مسئول، اگر مجموعه ادبی شاعران کرد زبان فارسی سرا با تاریخ ادبیات منطقه کردستان تهیه و تدوین شود، سازمان پژوهش و برنامه ریزی می تواند این مجموعه را در 10 شماره از طریق انتشارات مدرسه منتشر و در منظر اهل نظر قرار دهد .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه گنجینه های نهفته از شعر و شاعری در میان اقوام مختلف ایران وجود دارد؛ تاکید کرد مردم ما باید از این گنجینه های ملی خودشان باخبر شوند .

وی افزود: زبان فارسی گاه زبان دیوانی، هنری، اداری، سیاسی و علمی بوده است و مجموعه آثار علمی که به زبان فارسی نوشته شده است بسیار زیاد است .

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «زبان فارسی منعکس‌کننده فرهنگ ماست»، گفت: «زبان ملی را یاد بگیریم و با خزائن آن آشنا شویم چراکه زبان می‌تواند پیوند ملی ایجاد کند و ما را به هم پیوند دهد . »

وی با بیان اینکه زبان اقوام مختلف نیز «مانند رنگین کمانی است که زیبایی های خاص خود را دارد»؛ تاکید کرد که نباید از زبان اقوام مختلف غافل شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، هدف از اختصاص درسی با عنوان «درس آزاد» در کتب درسی را تولید محتوای متناسب با موقعیت جغرافیایی و نیازهای اقوام مختلف کشور برشمرد و گفت: «با توجه به ظرفیت استان فرهنگی کردستان، می توان از درس‌های آزاد در راستای تقویت هویت ملی و پیوند اقوام بهره برد . »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار