تشییع و خاکسپاری پیکر دهقان فداکار

پیکر ازبرعلی حاجوی معروف به دهقان فداکار تشییع و در مسجد جامع امامزاده سید اسماعیل(ع) به خاک سپرده شد.

کد مطلب: ۶۹۰۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، جعفر پاشایی گفت: داستان اقدام شجاعانه آقای ریز علی خواجوی و ایثار و از خودگذشتگی وی برای نجات جان هموطنان، به درسی عبرت آموز برای فرزندان این مرز و بوم‌ تبدیل شد.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نام و یاد ریزعلی خواجوی اثبات کرد که" فداکاران هرگز نمی میرند" و هرکاری که رنگ خدایی به خود بگیرد و برای خداوند متعال باشد تا ابدیت پایدار است.

شایان ذکر است که اَزبرعلی حاجوی معروف به ریزعلی خواجوی(دهقان فداکار) فرزند علی‌اصغر در ۵ اسفند ۱۳۰۹ در روستای قلعه جوق شهرستان میانه استان آذربایجانشرقی بدنیا آمد و داستانش سال‌ها بود که با عنوان «دهقان فداکار» در کتاب «فارسی» مدارس ایران چاپ شد.

او در آبانماه ۱۳۴۰ شمسی، در سن سی و دو سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد. در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد؛ این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد و در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود، توانست باعث توقف قطار شود.

دهقان فداکار روز شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ در سن ۸۶ سالگی بعد تحمل ۲۰ روز بیماری در بیمارستان امام رضای تبریز درگذشت و امروز ۱۳ آذر در زادگاهش میانه به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار