​سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس به پانا خبر داد

لایحه حمایت از حقوق کودکان تا هفته آینده تصویب می‌شود

​تهران (پانا) - به گفته سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تا هفته آینده به تصویب می‌رسد.

کد مطلب: ۶۹۰۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد

حسن نوروزی در گفت‌وگو با پانا، درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: تاکنون 24 ماده از 49 ماده لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به تصویب رسیده ست.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: تمام تلاشمان را می‌کنیم مواد دیگر لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تا هفته آینده به تصویب برسد.

سال 81 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان، مشهور به قانون «کودک آزاری» با 9 ماده تصویب شد. این قانون در قالب طرح به مجلس ارائه شد اما به تصویب نرسید.

با توجه به خلأهای قانونی موجود در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان و کودک‌آزاری‌هایی که افکار عمومی را تحت‌تأثیر قرار داده و اعتراض‌های فعالان حقوق کودک را موجب شده بود، قوه قضاییه لایحه‌ای با عنوان «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» را در سال 87 در قالب 59 ماده تقدیم دولت کرد. پس از ارسال لایحه مذکور به دولت، مواد این لایحه به 49 ماده کاهش یافت و در تاریخ 10 مرداد 1390 در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد ولی تاکنون در مجلس به تصویب نهایی نرسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار