ادعای یک کارشناس انگلیسی:

جنگ جهانی سوم تا ۹ ماه آینده آغاز می‌شود!

یک کارشناس مسائل کره شمالی مدعی شد پیونگ یانگ تا ۹ ماه آینده عامل شعله‌ور شدن جنگ جهانی سوم می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «گوردون چانگ»، کارشناس انگلیسی مسائل شبه جزیره کره در مصاحبه اختصاصی با روزنامه اکسپرس گفت: به احتمال زیاد، در سال 2018 شاهد جنگی خواهیم بود که بر اثر ادامه فشارهای دولت دونالد ترامپ بر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: کره شمالی تا 9 ماه آینده به حکومتی خطرناک تبدیل می شود که دو عامل در خطرناک شدن آن دخیل هستند. نخست، ماجرای تحریم های گسترده آمریکا علیه کره شمالی و قطع شدن جریان پول به این کشور که فشار زیادی بر آن وارد خواهد کرد. من فکر می کنم طی 9 ماه آینده یا بیشتر، طرح تحریم های رئیس جمهور آمریکا علیه حکومت پیونگ یانگ تاثیر بزرگ خود را نشان دهد. دوم اینکه، پیونگ یانگ به زرادخانه های هسته ای خود اعتماد دارد. آنها اطمینان دارند موشک های بالستیکشان که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد می تواند شهرهای آمریکا را هدف قرار دهد. به این ترتیب، پیونگ یانگ نیز در پاسخ به اقدامات آمریکا ممکن است تهدیدهای خود را به طور جدی نشان دهد. این دو رویداد برای شروع جنگ کافی است.

این کارشناس معتقد است درگیری واشنگتن و پیونگ یانگ می تواند به یک «جنگ جهانی» گسترش یابد. او گفت: شواهد نشان می دهد در جنگ احتمالی واشنگتن، توکیو و سئول در برابر پیونگ یانگ می جنگند. ولی باید بگویم چین و روسیه در کنار کره شمالی و علیه اتحاد کشورهای ژاپن، آمریکا و کره جنوبی خواهند جنگید. همانطور که چینی ها به طور غیر رسمی حمایت خود را از کره شمالی اعلام کرده اند.

چانگ بر این باور است که چین برای جلوگیری از سلطه بیشتر آمریکا در منطقه شبه جزیره کره تا حد امکان از کره شمالی حمایت می کند تا در جنگ احتمالی پیروز میدان باشد.

دولت پیونگ یانگ اوایل هفته جاری جدیدترین آزمایش موشکی خود را پس از دو ماه انجام داد. پس از این آزمایش، کره شمالی اعلام کرد از توانایی لازم برای هدف قرار دادن همه خاک آمریکا برخوردار است. رییس جمهور آمریکا پیش از این به پیونگ یانگ هشدار داد در صورتی که آمریکا و یا هریک از متحدانش از سوی این کشور در معرض خطر قرار بگیرند و تهدید شوند، با مداخله نظامی واشنگتن مواجه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار