در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

انتظار 13ساله برای تصویب نهایی لایحه «حمایت از حقوق معلولان» توسط مجلس

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان را تشریح کرد و گفت: نزدیک به 13 سال است که لایحه "حمایت از حقوق معلولان" در انتظار تصویب نهایی توسط مجلس است و تصویب این لایحه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات معلولان را مرتفع کند.

کد مطلب: ۶۸۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

همایون هاشمی درگفت‌وگو با خبرنگار پانا، با اشاره به تصویب نهایی لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این لایحه در مجلس نهم نیمه تمام ماند و کار بررسی لایحه در مجلس دهم آغاز شد و هم اکنون لایحه حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون مربوطه تصویب شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به تأخیر در بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: تغییراتی در لایحه جدید صورت گرفته که بیشتر مربوط به مسایل حقوقی، مناسب سازی معابر و اشتغال معلولان است. این لایحه هم‌اکنون دارای 10 فصل است که سعی شده در آن، به همه مسایل معلولان پرداخته شود.

وی با اشاره به مشکلات معلولان بیان کرد: اشتغال، مسکن، حمایت‌های مالی، مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها مهم‌ترین مطالبات جامعه معلولان است که سعی شده در بازنگری لایحه جامع حمایت از معلولان به این موارد توجه شود. اگر‌ لایحه مذکور پس از 13 سال تصویب شود تأثیر زیادی درحفظ حقوق شهروندی این گروه از جامعه دارد.

هاشمی در ادامه با تأکید بر اینکه تمامی نقاط ضعف و قوت لایحه حمایت از معلولان شناسایی شده است، گفت: ازنقاط قوت لایحه حمایت از حقوق معلولان الزام دستگاه‌ها به حفظ حقوق شهروندی برای این افراد است که تاکنون به آن توجه نشده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص تخصیص 3 درصدی سهم جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی اظهارداشت: به رغم اینکه موضوع جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی در قانون دیده شده اما از سوی دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود که این مسأله در بازنگری لایحه باید جدی‌تر از قبل دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار