مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در سنندج:

تربیت صحیح و سالم یک انسان به تمام معنا هدف نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، در نشست روسای امور تربیتی سراسر کشور گفت : همه ما در نظام تعلیم و تربیت به دنبال تربیت صحیح و سالم یک انسان به تمام معنا هستیم.

کد مطلب: ۶۸۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در آیین افتتاحیه نشست آموزشی - تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور که در هتل شادی سنندج در حال برگزاری است؛ با تبریک هفته وحدت و تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هم وطنان در حادثه زلزله کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولتمردان میزان خسارت های وارده در این حوادث طبیعی به حداقل برسد.

شکوهی موضوع تربیت را دغدغه هم حکومت ها دانست و با بیان اینکه اهمیت و جایگاه تربیت فراتر از اداره امور تربیتی در آموزش و پرورش می باشد؛ گفت: باید همه بخش های حاکمیتی در این موضوع ورود پیدا کنند تا بتوانیم انسان به تمام معنا تربیت کنیم.

وی افزود: دغدغه تربیت قابل انکار نیست و هیچ موضوعی به اندازه تربیت در نظام تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار در حوزه امور تربیتی سخت و طاقت فرساست و همه متولیان باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند؛ اظهار داشت: همه ما در نظام تعلیم و تربیت به دنبال تربیت صحیح و سالم یک انسان به تمام معنا هستیم.

مسعود شکوهی توانمندسازی و ساماندهی نیروی انسانی را دو اقدام ارزشمند در حوزه امور تربیتی عنوان کرد و گفت: سیستم نیروی انسانی، آمار و اطلاعات در این حوزه دقیق و قابل اتکا بوده و نیرو های غیر تخصصی از حوزه امور تربیتی خارج شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه محور برنامه های اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در چارچوب سیاست ها و برنامه هایی اجرایی خواهد شد؛ تحول در ساختار و روش های مدیریتی بر اساس اسناد بالادستی، توجه به تنوع بومی، ارتقای سطح مهارت های حرفه ای و تخصصی معاونین و مربیان پرورشی و تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی را از اهم این سیاست ها نام برد.

وی همچنین به بیان ماموریت های اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و تحکیم ساحت های اعتقادی و اخلاقی، ارتقای سطح علمی معاونین و مربیان پرورشی، حاکمیت رویکرد تربیتی و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش را از مهم ترین این ماموریت ها عنوان کرد.

شکوهی از تخصیص نیروی انسانی حوزه امور تربیتی به کمیته برنامه ریزی استان ها خبر داد و با بیان اینکه تا سه سال آینده از 40 هزار نیروی امور تربیتی رسمی و غیر رسمی حدود 10 هزار نفر بازنشسته خواهند شد؛ بر مدیریت منابع انسانی توسط استان ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار