پانا گزارش میدهد/

سال آینده مرز خسروی بازگشایی می شود

استاندار همدان گفت: در اربعین ۳ میلیون نفر از ایران به کربلا می روند و بزرگترین اجتماع بشری با کمترین نقص برگزار می شود، سال به سال هم بهتر می شود و سال آینده با بازگشایی مرز خسروی بهتر هم خواهد شد.

کد مطلب: ۶۸۹۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمدناصر نیکبخت صبح امروز در ستاد اربعین استان همدان گفت: مردم همیشه از اسلام با اعتقاد دفاع می کنند. استکبار، داعش را به وجود آورد تا بگوید اسلام این است در حالی که اسلام آن نیست ، اسلام این است که ۲۰ میلیون نفر را از جهان جمع و به پابوس کسی می برد که الگوی آزادیخواهی برای بشریت است. اینگونه راهپیمایی با این وسعت در دنیا وجود ندارد.

وی افزود: دو میلیون نفر به حج می روند، مشکلات بسیاری آنها را تهدید می کند، در اربعین ۳ میلیون نفر از ایران می روند و بزرگترین اجتماع بشری با کمترین نقص برگزار می شود و سال به سال هم بهتر می شود و سال آینده با بازگشایی مرز خسروی بهتر هم خواهد شد. قدردان تلاش و خدمات و اهتمام شما در خدمتگزاری به زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)هستیم.

استاندار همدان ضمن قدردانی از مسولین گفت: غرض از تشکیل این جلسه، قدردانی و ارج گذاری تلاش و خدمات شما عزیزان و یادآوری نقش ویژه مردم همدان است. مردم استان همدان در هر شرایطی وابستگی دینی و مذهبی خود را نشان دادند و در اربعین به شکل شایسته درخشیدند و برای همه انگیزه ایجاد کردند و نمی دانم که از مردم چگونه باید قدردانی کنیم.

نیکبخت ضمن اشاره به گروه های مردمی که در روز اربعین بدون هیچ چشم داشتی خدمات ارائه می دادند، افزود: برنامه ریزی و بررسی شود تا از دست اندرکاران مردمی که البته انتظار قدردانی ندارند، قدردانی شود. خدمات و هزینه ها همه مردمی بود و سازمانهایی هم داشتیم که بر اساس وظایف ذاتی خوب ورود کردند.

وی اظهار کرد: در هر کجا که زوار و خدمات بود هلال احمر بود و نیروی انتظامی نیز خدمات شایسته داشت و امنیت بالایی برای مسافران و استان تامین کرد. سپاه و بسیج در موکب ها و اسکان بسیار شایسته خدمات دادند و همکاری بسیار شایسته ای داشتند. تیپ زرهی همدان، بهداشت و درمان و اورژانس، سازمان حمل و نقل و راهداری، حج و زیارت، صدا و سیما ،سازمان تبلیغات، فرمانداران ، مدیریت بحران و معاونت عمرانی و همکاران حوزه سیاسی و امنیتی و اجتماعی تلاش زیادی داشتند که از همه قدردانی می کنم.

استاندار همدان گفت: این مانور بزرگ جهانی و بزرگترین راهپیمایی جهانی بی سابقه است که با کمترین نقص صورت پذیرد و موجب بهت جهانیان و بغض و غرض و حسد دشمنان اسلام شود. این سفر بی خطر نبود و کشور مقصد امن نبود اما مردم خطر می کنند و عاشقانه با سر می روند تا به زیارت مشرف شوند. این حکایت از یک عظمت معنوی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار