رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا:

نمازخانه های مدارس جوابگوی تعداد دانش آموزان نیست/سالن چندمنظوره

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی گفت: در مدارس نمازخوان داریم ولی نماز خانه کم است و از آموزش و پرورش توقع داریم در همه مدارس از سالن های چند منظوره به عنوان نمازخانه استفاده کنند.

کد مطلب: ۶۸۹۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

اسدالله ضیایی در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص ترویج فرهنگ نماز در مدارس اظهار کرد: هرگاه که دانش آموز نماز مغرب را در مسجد اقامه کرد یعنی اگر در رفتار دانش آموزان توانستیم تغییرات لازم را ایجاد کنیم تا این تغییرات بتواند او را برای پیمایش بسیار سختی که در جهت تقرب الی الله دارد یاری کند به اهداف بلند مدت خود در اجرای طرح های گسترش فرهنگ نماز در مدرسه رسیده ایم.

وی افزود: مسلما این کار با سرعت شدنی نیست و نیاز به زمان و سرمایه گذاری های زیادی دارد.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی ادامه داد: اما آن چه ما در حال حاضر به صورت هدف کوتاه مدت دنبال می کنیم این است که از آموزش و پرورش توقع داریم در همه مدارس سالن چند منظوره برای نماز خانه داشته باشند و با دعوت از امام جماعت نماز را در مدارس به جماعت اقامه کنند و دانش آموزان را با نماز و روحانیت آشنا کنند و همچنین مدیران محترم مدارس سعی کنند که معلمان را نیز برای شرکت در نماز جماعت ترغیب کنند.

ضیایی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن در فضای مجازی اضافه کرد: فضایی که در حال حاضر حاکم بر فضای مجازی دنیا هست چندان مطلوب دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت نیست چون فضای آزادی است و هر کس با هر ایده ای می تواند در آن بر نامه ریزی کند و مهم این است که آیا می توان جلوی ان ها را گرفت؟ مسلما شدنی نیست.

وی با تاکید بر این که باید دانش آموزان را ارشاد کرد و بیمه کرد تا در مقابل این هجمه ها اسیر نشوند، گفت: فضای مجازی فضای گسترده ای است هیچ سازمانی به تنهایی نمی تواند در برابر تهدیدات آن بایستد و بایستی دست به دست هم دهیم و طوری فعالیت کنیم که سد راه دشمنان باشیم.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی تصریح کرد: در همین راستا امسال بیست و ششمین اجلاس نماز با عنوان "چگونه بتوانیم نماز را در فضای مجازی ترویج دهیم" در بندرعباس برگزار می شود.

ضیایی در خصوص وضعیت نماز در مدارس و جامعه بیان کرد: در جامعه نمازخانه و مسجد زیاد داریم ولی متاسفانه گاهی نماز خوان کم داریم و بایستی تلاش کنیم مساجد و نمازخانه ها از نماز خوان و به ویژه با حضور جوانان پر شود.

وی ادامه داد: در مدارس نمازخوان داریم ولی نماز خانه کم است و ای کاش ما همیشه آن قدر نماز خوان داشته باشیم که جا کم بیاید نه این که نمازخانه داشته باشیم ولی خالی باشند.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی تصریح کرد: دانش آموزان مسلما از سوی والدین و در مدرسه نیز تشویق به اقامه نماز می شوند ولی نمازخانه در سطح مدارس کم داریم؛ مثلا یک مدرسه 800 نفری که یک کلاس را به نمازخانه اختصاص می دهد دانش آمو زان مجبورند به نوبت نماز بخوانند واین درست نیست اگر سالن ها چند منظوره باشند برای مدرسه نیز بهتر است.

ضیایی با بیان این که از لحاظ تعداد نمازخانه بین راهی وضعیت استان خوب است، گفت: در خصوص نگه داری این نمازخانه ها برنامه هایی برای دستگاه های مختلف داریم چون هیچ سازمانی متعهد نگه داری این نمازخانه ها نیست و ما می گوییم اگر مثلا نمازخانه در جوار پمپ بنزین است شرکت نفت موظف به تمیز کردن و نگه داری آن است و شرکت نفت ماهیانه مبلغی که میزان آن هم کم نیست را در اختیار فردی می گذارد تا به وضعیت نمازخانه رسیدگی کند سازمان گردشگری هم به شکل دیگری نمازخانه هایی را که خودش ساخته رسیدگی می کند.

وی اضافه کرد: اگر در محلی نمازخانه ای دارای مشکل هست و کسی گزارش داشت می تواند با شماره 5571773 تماس گرفته و یا به شماره 09142242327 پیامک کند و ما درسریعترین زمان ممکن به سازمان مربوطه انعکاس می دهیم و او را موظف می کنیم در کوتاه ترین مدت به وضعیت نمازخانه رسیدگی کند.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی گفت: تنها استانی هستیم که صندلی دسته دار برای افرادی که نمی توانند نماز خود را ایستاده بخوانند در نمازخانه های بین راهی قرار دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار