همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در رودان

صبح امروز دانش آموزان رودانی در نوزدهمین مانور آمادگي در برابر زلزله با راهكارهاي مقابله با حوادث و بحران هاي ناشي از حوادث طبيعي و غير طبيعي آشنا شدند.

کد مطلب: ۶۸۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، صبح امروز مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف آمادگی دستگاه های عضو کارگروه امداد و نجات، ارتقای آمادگی دانش آموزان برای مواجه شدن با اثرات زلزله و کاهش خطر پذیری و همچنین آشنایی سایر اقدامات حین و پس از زلزله با حضور احمد محمودی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش و سازمان ها و نهاد های امدادرسان در دبیرستان نمونه دولتی متوسطه اول فدک این شهرستان برگزار شد .

احمد محمودی فرماندار رودان در حاشیه این مانور با بیان اینکه حوادث و بلای طبیعی از جمله زلزله غیر قابل پیش بینی هستند گفت: يكي از الزامات ما در آموزش و پرورش آموزش نحوه مقابله با آثار و عواقب بحران هاي طبيعي خصوصا زلزله است تا هم خود دانش آموزان و هم اولياء آنان بتوانند آمادگي لازم را براي مقابله با اين حوادث طبيعي از جمله زلزله را داشته باشند.

وي ضمن قدرداني از تمامي دست اندر كاران برگزاري اين مانور افزود: لازم است مسئولين و تمامي اقشار جامعه اين امر را به جد دنبال كنند و چيزي كه لازم است به آن توجه شود ايجاد باور بحران در ذهن مردم است؛ چراكه اگر مردم بپذيرند كه زلزله و ساير حوادث طبيعي و غير طبيعي قطعا زماني اتفاق خواهد افتاد؛ وقتي اين مطلب را بدانند، قطعا ميزان آمادگي آنها بالا مي رود.

محمودی عملكرد دانش آموزان را در اين مانور بسيار خوب ارزيابي کرده و گفت: دانش آموزان به خوبي توانستند نقش خود را ايفا کرده و پيام خود را منتقل نمايند.

در این مانور نیروهای ادارات آب، برق، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای انتظامی رودان در دبیرستان نمونه دولتی فدک این شهرستان برگزار شد، دانش آموزان و پرسنل این آموزشگاه با اقدامات پیشگیرانه قبل، حین و بعد از وقوع زلزله نظیر پناه گیری، خروج اضطراری، کمک به مصدومان و مجروحان حادثه، حمل مصدوم، اطفاء حریق، آتل بندی و پانسمان آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار