مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲بهارستان:

تشکل های دانش آموزی روحیه مسئولیت پذیری را در دانش آموزان تقویت می کند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2بهارستان در همایش تقدیر از مربیان پیشتازان و فرزانگان گفت: حضور در عرصه پیشتازان و فرزانگان می تواند روحیه مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی را در دانش آموزان تقویت کند.

کد مطلب: ۶۸۸۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش ناحیه2بهارستان،هدف از برگزاری این همایش را هم اندیشی و تبادل اطلاعات مربیان پیشتازان و فرزانگان و همچنین برنامه ریزی های پیش روی این مربیان در سال جاری دانست.

وی درادامه از تربیت دینی و اعتقادی، تربیت سیاسی و اجتماعی، زیستی، بدنی،علمی و فناورانه ،اقتصادی و زیبایی شناختی به عنوان ساحت های تربیتی که در سندتحول بنیادین آمده است نام برد و گفت:ما برای اینکه بتوانیم به عنوان یک معلم و مربی امور محوله را به درستی انجام دهیم باید در همه زمینه ها عمل و رفتارمان با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

بنار افزود: فعالیت های سازمان دانش آموزی می تواند معطوف به چند هدف از حیطه های تربیتی شود و در یک حالت کلی هدف از تشکیل گروه های پیشتازان و فرزانگان توانمندسازی دانش آموزان برای بهتر زندگی کردن در طبیعت می باشد که بتوانند با یکدیگر با همزیستی زندگی کنند. تحمل یکدیگر و احترام به حقوق دیگران و رعایت حریم و حقوق افراد مولفه هایی هستند که باعث نزدیکی انسان ها به یکدیگر می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان تاکید کرد: حوزه پیشتازان و فرزانگان می تواند بزرگترین کمک را به تمامی همکاران در جهت تقویت زندگی اجتماعی و مشارکتی و تربیت دانش آموزان داشته باشد و می توانیم با مشارکت آنان علاوه بر رشد مسائل جسمی،فکری، اجتماعی و معنوی،استعدادهای آنان را احصا نموده و مهارت های فنی،علمی،اجتماعی،ورزشی، مذهبی و هنری دانش آموزان را ارتقا داده و آنان را با جاذبه های فرهنگی، هنری،تاریخی،سیاسی و اجتماعی کشورمان و دیگر کشورها آشنا سازیم.

وی ادامه داد: حضور در عرصه پیشتازان و فرزانگان می تواند روحیه مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی را در دانش آموزان تقویت می کند و در جهت سازگاری اجتماعی و کسب مهارت های مختلف گام برداریم.ما می توانیم از پتانسیل و ظرفیت و توانمندی شما عزیزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه و موارد اضطرار مانند سیل و زلزله استفاده بهینه نموده و بهره مند شویم.

بنار گفت :کارآفرینی،خوداتکایی و تقویت اعتماد به نفس از طریق نقش ها و بازی هایی که برای شما در سازمان تعریف می شود می تواند در این حوزه منشا اثر باشد،شناخت حقوق فردی و احترام به حقوق دیگران یکی از اهداف جزئی در تشکیلات فرزانگان و پیشتازان می باشد که در اهداف و عملکردش مستتر می باشدوآشنایی با مسئله محیط زیست نیز به عنوان بزرگترین چالش پیش روی ماست که بیشترین دغدغه مسئولان نظام می باشد و شما عزیزان می توانید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و تعمیق آنان برای دانش آموزان در مدرسه آنان را مورد استفاده قرار داده و بهره برداری مناسب صورت پذیرد.

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار