حسینی‌مقدم به پانا خبر داد:

نیاز به بیش از 16 هزار هنرآموز برای سال آینده

مدیرکل دفتر فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: برای سال آینده تحصیلی به حدود 16 هزار و 600 هنرآموز و 20 هزار استادکار نیازمندیم.

کد مطلب: ۶۸۷۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

سید محسن حسینی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا، اظهار کرد: در سال آینده استقرار پایه دوازدهم که یکی از بحث‌های بسیار مهم در آموزش‌وپرورش به خصوص شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش است، را داریم.

وی ادامه داد: با توجه به نظام جامع آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش که در وزارت آموزش‌وپرورش تهیه شده، باید به سهم پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه برسیم.

مدیرکل دفتر فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش افزود: اگر بخواهیم به سهم پیش‌بینی شده در برنامه ششم برسیم، برای سال آینده که یک سال به پایه هنرستان‌ها اضافه می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم حدود 16 هزار و 600 نفر هنرآموز نیاز داریم.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش به 20 هزار استادکار نیاز داریم، اشاره کرد: ما به این حجم از نیروی انسانی نیاز داریم ضمن اینکه یک سوم فضای کلاسی در این شاخه افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به تغییرات محتوایی در شاخه فنی‌وحرفه‌ای تامین تجهیزات هنرستان‌ها نیز از موضوعات مهم است.

مدیرکل دفتر فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: برای سال‌های آینده تجهیز هنرستان‌ها را مدنظر داریم تا مهارت‌آموزی در بین هنرجویان افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار