عارف:

مهم‌ترین مسائل برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی حفظ شان معلم است

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: نقش معلم در این زمینه نقش بی بدیل و اساسی است و ما برای اینکه حرکات سازنده انجام دهیم باید معلم را محور و رکن اصلی تعلیم و تربیت بدانیم که این امر آثار خود را در سال‌های بعد نشان خواهد داد. در واقع یکی از مهم‌ترین مسائل برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی شانیت و تاثیرگذاری معلم است.

کد مطلب: ۶۸۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
به‌ گزارش ‌پانا، محمدرضا عارف در کنگره فوق‌العاده‌ انجمن اسلامی معلمان با تبریک هفته‌ "بسیج" به عنوان میراث امام راحل ابراز امیدواری کرد که این نهاد مردمی در جایگاه واقعی فراجناحی خود در خدمت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به مردم خدمت کند.
وی انجمن اسلامی معلمان را از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین تشکل‌های اصلاح طلب عنوان و خاطرنشان کرد: این تشکل در جریان اصلاحات همواره پیشتاز بوده است و در انسجام بخشی و ایجاد وحدت در جریان اصلاحات و همچنین تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ایفای نقش کرده است.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با مشارکت همه تشکل ها و احزاب اصلاح طلب و نقش کلیدی چهره‌های برجسته و نخبه اصلاحات بتوانیم در انسجام بخشی جریان اصلاحات راه را با خطایی هر چه کمتر و دستاورد هر چه بیشتر به پیش ببریم.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این که گفتمان اصلاحات گفتمان برآمده از انقلاب است، ‌اضافه کرد: راهبرد اصلی ما حضور در صحنه و ادای وظیفه است. در این راستا از منافع فردی به خاطر منافع حزبی و از منافع حزبی به خاطر منافع جریانی و از منافع جریانی نیز به خاطر منافع ملی عبور می‌کنیم. این گفتمان ثابت کرده پایبند به ارزشهاست و منافع ملی را ارجح می‌داند.
وی همچنین گفت‌: راهبرد امروز ما پیگیری مطالبات مردم و مسائل معیشتی و اشتغال جوانان است و دغدغه ما اجرایی شدن اسناد بالادستی است. متاسفانه ما در بحث آسیب‌های اجتماعی در وضعیت نگران کننده هستیم و با بحران‌های اساسی مواجهیم. بالا رفتن نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، بالا بودن آمار اعتیاد، از بین رفتن قبح فساد و مسائلی از این دست از جمله مواردی است که باید فکر اساسی و عاجلی برای آن شود و اگر امروز به عنوان مهم‌ترین مسئله با آن برخورد نکنیم نظام با گرفتاری‌هایی روبرو می‌شود، بنابراین دستگاه‌های ذیربط باید در همکاری با یکدیگر به این موضوع توجه ویژه‌ نشان دهند.
عارف ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه را در نحوه تربیت نسل نوجوان و جوان کشور دانست و اظهار کرد: نقش معلم در این زمینه نقش بی بدیل و اساسی است و ما برای اینکه حرکات سازنده انجام دهیم باید معلم را محور و رکن اصلی تعلیم و تربیت بدانیم که این امر آثار خود را در سال‌های بعد نشان خواهد داد. در واقع یکی از مهم‌ترین مسائل برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی شانیت و تاثیرگذاری معلم است.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بوده و حاکمیت ارزش‌های اسلامی اولویت اول آن بوده است، ادامه‌ داد: معلمان در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار هستند و قطعا مهم‌ترین مزیت ما در برنامه‌های توسعه، منابع انسانی ما هستند. مزیت ما منابع زیرزمینی نیست، بلکه نیروی انسانی است و رفتار و شیوه تربیت معلم، این سرمایه را بارورتر می‌کند.
وی همچنین گفت‌: در حال‌ حاضر کل منابع زیرزمینی در بخش نفت و سایر معادن معادل ۳۰۰ هزار میلیارد بشکه نفت است که بخش مهمی از آن متعلق به نسل های آینده است و اگر ما آن را به روز کنیم از تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای بزرگ بیشتر نیست بنابراین این مسئله مزیت ما تلقی نمی شود و مزیت ما نیروی انسانی است که در اختیار معلم است و شیوه تعلیم و تربیت و سرمایه اصلی را مدیریت خواهد کرد.
عارف با اشاره به تصویب سندهایی همچون سند تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول در آموزش و پرورش، بیان‌ کرد: اجرایی شدن این اسناد در گروی فعالیت معلم است و سوال این که چه اقدامی برای فعال شدن معلمان در راستای اجرای این اسناد انجام دادیم؟
رییس فراکسیون امید مجلس ‌اضافه کرد: مدتی پیش دیدم که برخی معلمان برای پیگیری مطالباتشان پشت در کمیسیون آموزش و آموزش مجلس حضور پیدا کرده اند در حالی که ما باید برای پیگیری مطالبات آنها به سراغشان برویم، وقتی معلمان برای پیگیری مطالباتشان تا درب کمیسیون و مجلس بیایند، یعنی یک مشکلی هست.
وی یادآور شد: آیا امروز معلم ما امنیت شغلی دارد؟ آیا معلمان می‌توانند نقشی را که از آنها انتظار داریم، محقق کنند؟ آیا ما توانسته ایم حداقل معیشت معلمان را تامین کنیم؟ چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است.
عارف در پایان با تأکید بر ضرورت توجه به مطالبات معلمان و ارتقای جایگاه آنها تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری تشکل‌های مرتبط در حوزه آموزش و پرورش و همکاری دولت و مجلس گام‌هایی در زمینه احقاق حقوق معلمان برداریم، فراکسیون امید هم با توجه به امکانات و شرایط کشور به سهم خود از مطالبات معلمان حمایت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار