سفیر ایران در پاریس:

برجام زمینه همکاری ایران و فرانسه در حوزه محیط زیست را فراهم کرده است

همایش «ایران چالش‌های زیست محیطی» در پاریس با حضور سفیر ایران در پاریس و شرکت گسترده مقامات محیط زیست فرانسه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۶۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، به ابتکار مرکز ایران و فرانسه با مشارکت انستیتوی فرانسوی دیدرو، بنیاد زیست محیطی کوستو و مرکز توسعه بازرگانی ایران و فرانسه؛ همایشی تحت عنوان «ایران چالش‌های زیست محیطی» با حضور ابوالقاسم دلفی سفیر ایران در پاریس، وزیر اسبق محیط زیست فرانسه، مدیر بین‌الملل وزارت گذار زیست محیطی، رئیس کمیته مشترک کشاورزی ایران و فرانسه و ده‌ها کارشناس ایرانی و فرانسوی و مسولان استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و صندوق حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این همایش، سیس ریس انستیتوی دیدرو ضمن تاکید بر اهمیت دیالوگ و همکاری ایران و فرانسه در زمینه محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده و همکاری دو کشور برای یافتن راهکارهای مساعد در این زمینه ضروری است.
ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس نیز به عنوان سخنران جلسه افتتاحیه ضمن تاکید بر اهمیت مبحث محیط‌زیست برای ایران و منطقه خاورمیانه در تمام ابعاد اقتصادی و فرهنگی محیط زیست اظهار داشت: ایران با مشکلاتی همانند کمبود آب، خشکسالی، آلودگی هوا، ریزگردها، طوفان‌های شن و مدیریت زباله‌ها روبرو است.
وی ادامه داد: دولت روحانی، یک دولت زیست محیطی است و مباحث آب و کیفیت هوا از اولویت‌های دولت کنونی ایران است. خوشبختانه برجام زمینه را برای همکاری دو کشور فراهم ساخته است و در چارچوب cop۲۱ ایران اعلام کرده که در صورت لغو کامل تحریم‌ها، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در ایران از چهار درصد به هشت درصد خواهد رسید.
در پایان سفیر ایران به سفر حسن روحانی به پاریس در سال ۱۳۹۴ و امضا توافقنامه با فرانسه در زمینه محیط زیست اشاره کرد و به شرکت‌های فرانسوی علاقه‌مند به همکاری با ایران خوش آمد گفت.
در ادامه این همایش، دومولن مدیرکل روابط اروپایی و بین‌المللی وزارت گذار زیست محیطی فرانسه تصریح کرد: عنوان این سمینار «ایران چالش‌های زیست محیطی» در قلب همه مباحث است و همانگونه که سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد، سیاست در زمینه آب، تنوع محیط زیست، آلودگی هوا و... مباحث وابسته به یکدیگر هستند و همکاری همه کشورها برای یافتن راهکارهای مساعد ضروری است.
به گفته وی مبحث آب، هوا و خصوصا تنوع آب و هوا حساس است و امروزه ایران و فرانسه در تمام این زمینه‌ها همکاری دارند.
این مقام ارشد وزارت محیط زیست فرانسه موافقتنامه امضا شده میان دو کشور در سال ۲۰۱۷ عملی شده و گروه‌های مشترک کاری در زمینه آب و تنوع زیستی همکاری دارند.
در ادامه این سمینار مسولان و کارشناسان زیست محیطی فرانسه و هیات ایرانی به تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار