کارشناس بخش انرژی در گفت وگو با پانا:

پیش بینی جذب سرمایه 40 میلیارد دلاری پتروشیمی در برنامه ششم توسعه

کارشناسان بخش انرژی معتقدند صنعت پتروشیمی کشور این قابلیت را دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این صنعت انجام شود و اگر روند سرمایه گذاری ها ها تا 5 سال آینده ادامه داشته باشد باشد این امکان وجود دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه میزان سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور به نحو مطلوبی افزایش یابد.

کد مطلب: ۶۸۶۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی صادقی کارشناس بخش انرژی درگفت وگو با خبرنگار پانا با اشاره به افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در کشور اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده تا 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به این صنعت هدایت شود و باید گفت جذب سرمایه در بخش انرژی و به ویژه صنعت پتروشیمی به استراتژی های میان مدت و بلند مدت اقتصادی نیاز دارد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه هاو مشوق های لازم برای جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی افزود: اگر پارامترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری در کشور فراهم نشود سرمایه گذار امنیت و آرامش لازم را برای هدایت سرمایه احساس نخواهد کرد .

صادقی عنوان کرد: ایجاد امنیت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی به معنای نهادینه کردن قدرت اقتصادی است و این شرایط موجب می شود تا کشورهایی که دید تهاجمی به ایران دارند با تغییر رویکرد و نگاه اقتصادی با ایران مواجه شوند .

کارشناس بخش انرژی با بیان اینکه متاسفانه برخی اظهار نظرهای کارشناسان نفتی تاثیر مناسبی بر سرمایه گذاری های بخش انرژی ندارد از اظهارات فریدون فشارکی کارشناس بین المللی بخش انرژی در خصوص صنعت نفت ،گاز و پتروشیمی ایران انتقاد کرد .

صادقی تصریح کرد: صنایع پتروشیمی55 طرح اماده سرمایه گذاری با میانگین سرمایه 40 میلیارد دلاری داشته باشد که میزان ظرفیت تولید را از 53 میلیون تن کنونی به 75 میلیون تن در فاز اول افزایش می دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار