معاون اجتماعی سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

فعالیت 22 خانه امن ویژه زنان خشونت دیده/افزایش خانه های امن

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش تعداد خانه های امن گفت: در بررسی های مددکاری تلاش می شود،شرایط مناسب برای بازگشت زنان آسیب دیده به آغوش خانواده هایشان فراهم شود .

کد مطلب: ۶۸۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ خانه امن ویژه زنان خشونت دیده در کشور فعال است، اظهارداشت: در مجموع پانزده خانه امن متعلق به بخش خصوصی است که با بهزیستی همکاری می کنند و باقی نیز در اختیار بخش دولتی است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به سیاست این سازمان در قبال زنان خشونت دیده گفت: یکی از اهداف ما در رابطه با خانه های امن این است که بخش خصوصی را درگیر این موضوع کنیم و خانه های امن دولتی نیز به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه در خانه های امن به زنان خشونت دیده برنامه های توانمند سازی اجتماعی ارائه می شود، گفت: زنانی که مورد خشونت قرار گرفتند، می توانند تا چهار ماه در این مکان ها اسکان داده شوند. البته هدف ما این است که زنان تا حد امکان در کنار خانواده باشند اما در مواردی هم در خانه های امن نگهداری می شوند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی افزود:سعی می شود در بررسی های مددکاری شرایط مناسب برای بازگشت این زنان به خانواده خود را فراهم کنیم اما این دلیل نمی شود که زنان تحت هر شرایطی بازگردانده شوند. زنان خشونت دیده می توانند تا چهار ماه و در مواردی تا هشت ماه در خانه های امن حضور داشته باشند.

به گفته مسعودی فرید، در خانه های امن خدمات مددکاری، روانشناختی، بهداشتی و حقوقی به زنان خشونت دیده ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در پایان خاطرنشان کرد: زنان و دخترانی که مورد خشونت واقع می شوند، می توانند با خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 و یا خط 1480 تماس بگیرند.

به گزارش پانا، خانه های امن مکان هایی هستند که از زنان در معرض خشونت حمایت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار