معاون سازمان حفاظت محیط زیست به پانا خبر داد؛

ارزیابی اثرات مخرب و زیست محیطی آب‌شیرین‌کن‌ها

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از ارزیابی اثرات زیست محیطی آب شیرین‌ کن‌ها خبر داد و گفت: سیاست سازمان محیط زیست وارد شدن کمترین آسیب به منابع دریایی از طریق آب شیرین کن‌ها است.

کد مطلب: ۶۸۶۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پروین فرشچی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان اینکه در سواحل کشور خیلی آب شیرین کن نداریم، اظهارداشت: نسبت به کشورهای عربی که تعداد بالایی آب شیرین کن دارند در کشور ما تعداد زیادی آب شیرین کن نداریم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تأثیر آب شیرین کن‌ها بر روی شوری آب دریاها گفت: به طور طبیعی آب شیرین کن‌ها بر روی شوری آب دریا و تغییر درجه حرارت آن تأثیرگذار است اما آنچه در موضوع آب شیرین کن های داخلی مهم است مکان یابی آن هاست.

وی با اشاره به ارزیابی استقرار آب شیرین کن ها توضیح داد: ارزیابی اثرات زیست محیطی آب شیرین کن‌ها انجام می شود و در واقع مطالعات لازم برای استقرار آن ها، آبگیری و برگشت آب دستگاه ها در نظر گرفته می شود. از طرفی مساله تکنولوژی به کار گرفته شده در دستگاه های آب شیرین نیز سنجیده می شود. علاوه بر این استفاده از انرژی های پاک از جمله انرژی خورشیدی می تواند به کاهش آسیب های این دستگاه ها کمک کند.

فرشچی با بیان اینکه صنايع مستقر در مناطق ساحلی به آب شيرين‌ كن نیاز دارند، گفت: سازمان محیط زیست قصد جلوگيرى از استقرار آب شيرين كن ‌ها را ندارد اما باید تمامی اقدامات برای ایمنی آب شیرین کن ها انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار