روند آواربرداری درمناطق زلزله‌زده ادامه دارد

تخصیص اعتبار ویژه به زلزله‌زدگان در بودجه 97

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس درباره آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان این استان از تداوم روند آواربرداری در مناطق زلزله زده خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۶۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

احمد صفری در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به ضرورت تسریع در روند رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان اظهارداشت: در حال حاضر همه زلزله زدگان دارای چادر هستند و در برخی از روستاها کانکس وجود دارد اما با توجه به سرد شدن هوا نیاز مردم زلزله زده به کانکس بیش از هر چیزی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: تا مردم زلزله زده بتوانند به شرایط عادی زندگی خود بازگردند زمان زیادی طول می کشد و در این فاصله دولت باید حمایت های ویژه ای را از این خانواده در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت وام ویژه برای ساخت و ساز منازل زلزله زدگان تأکید کرد: در برخی از روستاهای زلزله زده شاهد تخریب 100 درصدی منازل هستیم که مردم همه زندگی خودشان را از دست داده اند. دولت باید برای پرداخت وام به زلزله زدگان اولویت قائل شود و رقمی که تعیین شده به هیچ عنوان برای ساخت منازل زلزله زدگان کافی نیست.

این نماینده مجلس همچنین به ورود مجلس به موضوع تخصیص اعتبارات ویژه برای زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: قرار است در بودجه سال 97 اعتبارات ویژه ای را به مناطق زلزله زده از سوی مجلس در نظر بگیریم که امیدوارم اعتبارات جوابگوی مشکلات مردم منطقه باشد.

وی درخصوص روند توزیع کمک های امدادی به زلزله زدگان نیز گفت: در روزهای اول پس از وقوع زلزله، بی نظمی در روند توزیع اقلام امدادی وجود داشت اما با تدابیری که در نظر گرفته شد بسته های امدادی و کمک های مردمی به تمامی خانواده های زلزله زده تحویل داده شد.

صفری درباره آواربرداری منازل تخریب شده گفت: از هفته گذشته کار آواربرداری در روستاها آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. پس از اینکه کار آواربرداری به اتمام رسید بلافاصله ساخت مسکن برای زلزله زدگان آغاز خواهد شد.

به گزارش پانا،زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ساعت 21.48 روز یکشنبه 21 آبان ماه حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در عمق 11 کیلومتری زمین و نزدیک شهرهای ازگله، تازه آباد و باینگان بوده است. در این زلزله حدود 500 تن کشته و بیش از 9 هزار تن نیز مجروح شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار