بطحایی بیان کرد؛

تلاش برای جاری کردن نقدها در روند تصمیم سازی ها

وزیر آموزش و پرورش در نخستین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: از تمام نقدهایی که تشکل ها از آموزش و پرورش می کنند استقبال کرده و تلاش می کنیم آن ها را در روند تصمیم سازی جاری کنیم.

کد مطلب: ۶۸۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سید محمد بطحایی در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت به خانواده های داغدار زلزله زده کرمانشاه گفت: این گونه جلسات و کنگره ها بیشتر و موثرتر برگزار شود تا ما نیز بتوانیم با تشکل ها ارتباط بهتر و مستمر داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های آموزش و پرورش دامنه مخاطبان بسیار زیاد آن است. هیچ دستگاه دیگری در کشور این ویژگی را ندارد. همه مخاطبان ما ذی نفعان آموزش و پرورش هستند. همانطور که می دانید تعریف ذی نفع در دنیای مدرن عوض شده است و ذی نفعان کسانی هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند؛ حدود بیست میلیون نفر از جمعیت کشور مستقیما با آموزش و پرورش در ارتباط ند و اگر کلمه مستقیم را برداریم تقریبا تمام کشور با آموزش و پرورش در ارتباط است که این ویژگی شرایط خاصی را برای ما رقم می‌زند .

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به دلیل مخاطبان زیاد، نفع تشکل ها در آموزش و پرورش بسیار زیاد است؛ تشکل ها می توانند نقدهایی را که بر تصمیمات وزارتخانه است را وارد عرصه تصمیم سازی کنند همچنین می توانند روند تصمیم سازی را اصلاح کنند.

بطحایی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش دست نیاز به سمت تشکل ها دراز می کند به معنای کمک خواستن نیست؛ به دنبال نقد شدن از سوی تشکل ها هستیم تا وزارتخانه راه درستی را برود.

وی افزود: گاهی حضور تشکل ها، پیش از این تشریفاتی بوده است اما حالا از تشکل ها می خواهیم که یک سازوکار منظم ، مستمر و موثر را طراحی کنند تا در روند تصمیم سازی دخالت کنند.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به خواست آموزش و پرورش برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و ذی نفعان گفت: ما به دنبال ایجاد یک شبکه ملی تعاملی هستیم در مرحله اول آموزش و پرورش در حال راه اندازی تلویزیون تعاملی است ما می خواهیم راحت تر با دانش آموزان، معلمان و مدیران به صورت مستمر ارتباط داشته باشیم تا اولیای دانش آموزان ما این برنامه ها را ببینند و کمی روی آسیب های اجتماعی تاثیرگذاری کنیم.

وی افزود: برنامه دوم ما ایجاد یک سامانه ارتباطی برای اعلام کاندیداتوری برای مدیریت مدارس است این سامانه در حال طراحی است و سازوکارهای این طرح در حال تدوین است؛ امیدواریم بتوانیم این طرح را در آینده برای پست های ستادی و مدیریتی نیز اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار