امام جمعه میناب:

مساجد باید محل علم آموزی داشته باشد

امام جمعه شهرستان میناب: اصلی ترین عامل شکست داعش در عراق و سوریه مقاومت نیرهای مردمی و دفاع آنها درقالب تشکیل بسیج از کشورشان بود.

کد مطلب: ۶۸۶۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی فر خطیب جمعه شهرستان میناب درهفتمین مجمع بسیج شهرستان میناب با موضوع طرح مسجد محوری و هدفمند نمودن برنامه های مسجد روحیه انقلابی و دم مسیحایی امام راحل(ره) را یکی از نکات بارز در پیروزی ایران اسلامی در مقابله با رژیم بعث در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروزه دیدیم که رژیم تکفیری نتوانست ۶ سال هم دوام بیاورد و از نیروهای بسیج مردمی شکست خورد.

وی اظهار داشت: کمتر شدن فاصله شکست داعش در برابر نیروهای مردمی در سوریه نشان از قدرت جمهوری اسلامی و ضعف دشمن در منطقه است.

حجت الاسلام معتمدی فر تحول بنیادی در مساجد را تامان با تغییر زوایای دید مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تقویت و تغییر زاویه دید نسبت به مساجد باید در اولویت کار فرهنگی قرار بگیرد و مساجد باید از حالت سنتی و سلیقه ای اداره کردن خارج سازیم.

وی به زیبا سازی مساجد اشاره ای کرد و گفت: مساجد باید محل علم آموزی باشد و مساجد باید نقش بشیرا" و نذیرا" در جامعه ایفا کنند.

امام جمعه میناب تحول در حول محور مساجد، امام مساجد و تحول بنیادی در افرادی که در مساجد حضور می یابند را یکی از نکات بارز در اجرای طرح مصوب در مجمع بسیج شهرستان دانست.

سرگرد طالب احمدی نیا، فرمانده سپاه شهرستان میناب تشکیل بسیج را یکی از شاهکارهای امام راحل(ره) دانست وگفت: سرنگونی و فروپاشی جریانات تکفیری داعش چیزی نبود جز توام با نگاه امام به فلسفه تشکیل بسیج و مجاهدت و تلاش فرزندان ارزشی و تربیت یافتگان مکتب عاشورایی.

وی افزود: نابودی داعش تکفیری در منطقه با تشکیل بسیج مردمی رقم خورد و بسیج همیشه پیشرو و حافظ ارزشهای انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

سید حسن فاطمی جانشین سپاه شهرستان میناب نیز در حاشیه برگزاری این مجمع گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول حدود چهار دهـه که از شکوفایی آن می گـذرد خاری در چشم مستکبران و زور گویان بوده و همواره با دشمنی های قدرتهای بزرگ و کشورهای منطقه روبرو است.

سرگرد فاطمی ابراز کرد: لذا ما کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و بی دفاع یمن توسط رژیم آل سعود و حمایت آمریکای جنایتکار را محکوم نموده و موضع گیری صریح سازمانهای بین المللی در مقابله با این جنایات اسف بار خواستاریم.

وی ادامه داد: امام بزرگوار امریکا را به عنـوان شیطان بزرگ یاد کرده و بارها و بارها رابطه ایران و امریکا را زیان بار دانستـه و از آن نهـی نموده است لذا ما بسیجیان و نخبگان شهرستان میناب هر گونه مذاکره با آمریکا در هر موضوعی را خلاف رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب می دانیم.

به گزارش پانا هرمزگان، طرح در راستای توسعه و تقویت زیر ساخت های شهرستان و کاهش آسیب های اجتماعی در مجمع بسیج شهرستان میناب به تصویب رسید.

خبرنگار: مهدی ذاکری/انتشار دهنده: قاسم نگاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار