مراسم تجلیل وهم اندیشیی دانش آموزان کارآفرین استان خراسان شمالی

نشست هم اندیشی دانش آموزان کارآفرین استان خراسان شمالی با حضور استاندار،مدیر کل آموزش وپرورش ومدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی امروز دراستانداری بجنورد برگزارشد.

کد مطلب: ۶۸۶۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت:با توجه به پیش رو داشتن هقته بسیج باید بدانیم بسیج یک حذب نیست بلکه فراگیر است و پیش رو داشتن هفته وحدت زمینه ای برای توجه بیشتر به بسیج است

وی خطاب به داش آموزان گفت :شما عزیزان و مدیران آینده این سرزمین باید بدانید در بحث های ما دونگاه وجود دارد،نگاه اول آنچه در اختیار ماست و به بیانی دیگر ثروتی که به ما رسیده،و نگاه دیگر نگاه حاکم که امکانات و اعتبارات سمت ها ومسئولیت ها که امانتی از نسل های آینده در دست ماست.

در ادامه براتعلی حاتمی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:دانش آموزان کار آفرین دانش اموزانی هستند که در عمل آنچه رایاد گرفته اند،ثابت میکنند.دانش آموزانی که امروز در این جمع حضور دارند نمونه ای از صدها دانش آموزفعال این استان هستند.

وی درادامه افزود:تمام امید ما این است که این نشست که با نام کارآفرین برگزار شده آغازی باشد برای یادگیری همراه عمل و زمینه سازی برای رقابت سالم و خودسازی دانش آموزان.

حاتمی افزود: دانش آموزان ما باید آنچه که در کلاس های درس می آموزند را جامعه عمل بپوشانند و نباید درس خواندنشان صرف حفظ کردن مطالب باشد و با پایان هر سال تحصیلی آنچه را که در یک سال آموخته اند را فراموش و یا بلا استفاده بگذارند

وی در ادامه به طرح های آموزش و پرورش با دیگر ارگان ها و سازمان پرداخت و گفت : درسال های اخیر آموزش و پرورش گام های خوبی در مسیر پیشرفت فردی دانش آموزان برداشته است و طرح های زیادی را اجرایی کرده از جمله طرح دادرس که با همکاری حلال احمر برگزار میشد ، طرح دانش آموزی آموزش مهارت های فردی دفاع از کشور و راهیان نور با بسیج ، طرح فرهنگ بهتر رانندگی با سازمان راهنمایی و رانندگی ، و یکی از مهم ترین طرح های ما ، طرح ایجاد بازارچه های دانش آموزی با همکاری سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خودرا با آرزوی اینکه روزی ساخته دانش آموزان ملت ایران به کشور های دیگر صادر شود به سخنان خود خاتمه داد.

حاتمی، در انتهای صحبت های خود افزود : ما باید تلاش خود را در مسیر تولیدات بهتر داشته باشیم تا نه تنها از واردات بی نیاز شویم بلکه با صادرات آن ، کمک بزرگی به اقتصاد کشور داشته باشیم

در ادامه این نشست نوری مدیرکل سازمان کار و رفاه اجتماعی در ابتدای سخنان خود هفته جهانی گرامیداشت کارآفرین را تبرک گفت و در ادامه افزود :ما باید تلاش کنیم استان کارآفرینی داشته باشیم و خیلی مشکلاتمان رانیز خود برطرف کنیم.

وی ابراز خرسندی کردو افزود: برای اولین بار بازارچه های دانش آموزی در سطح استان برگزار شده و شاهد شکوفا شدن استعداد خیلی از دانش آموزانمان شد

وی در ادامه عنوان کرد: : صالحی استاندار اصرار زیادی به برگزاری این همایش داشتند و پس از ۶ماه این فرصت نصیبمان شد که این همایش برگزار شود.

نوری، در سخنی کوتاه گفت:بازارچه کارافرینی استان باتوجه به توانایی دانش آموزان برگزار و موجب دیدار چهره به چهره استاندار با دانش آموزان استان شد.

وی به دانش آموزان پیشنهاد داد تا با دعوت استاندار به کلاس درس خود یک گفتمان کار افرینی برگزار کنند.

نوری، با بیان طرح صفیر کار آفرینی ، اظهارداشت: : ما قصد داریم که طرحی با مضمون صفیر کار آفرینی را ایجاد کنیم که ابتدا در هر مدرسه صفیران کار آفرینی داشته باشیم و با پیشرفت ان صفیرانی را در شهر ، شهرستان و استان گردهم بیاوریم و نخبگان کار افرینی داشته باشیم و این یک امتیاز بزرگ است.

وی در پایان بیان کرد: : در سطح استان ۲۸۰نخبه کارآفرینی داریم که برای افتخار و مایه مباهات است.

درطی این نشست میزگرد دانش آموزی اجرا شد و 6 نفر از دانش آموزان برتر کارآفرینی پیشنهاد ها و انتقادات خودرا به استاندار ارائه کردند.

  • مشکلات زیاد مالی طرح خوارزمی و درخواست برای رفع این مشکل
  • جلو گیری از افزایش دانش خواهی در مدارس از دانش آموزان بجای کارهای پژوهشی
  • تمام ارزیابی های مدارس در طی نمرات است و اینگونه استعداد دانش آموز کور میشود
  • تخصیص منابع مالی بیشتری به کارهای پرورشی و پژوهشی
  • ایجاد کلاس های کار افرینی در خانه فرهنگ و تخصیص غرفه ی کار آفرینی دانش آموزی در نمایشگاه ها
  • تلاش در جهت کاهش استرس ورود به بازار کار
  • افزایش مدت زمان بازارچه ها
  • امکان فروش تولیدات دانش آموزان به نهاد ها و ارگان های دولتی
  • تخصیص مکانی مجزا برای کار های پژوهشی
  • رفع غول کنکور

همچنی سخنان دانش آموزان حول محور حمایت،توجه به بخش دوم آموزش و پرورش یعنی پرورش ،توجه به استعداد های غیر درسی دانش آموزان و اینکه دانش آموزان باید به شغل های دیگری جز شغل های دولتی فکر کنند، عنوان شد

صالحی استاندار خراسان شمالی در پاسخ به دانش آموزان گفت:نگاه ما نگاه حمایتی است و حضور ما در این جمع نشانه حمایت ما از دانش آموزان است .

وی در پاسخ به سوال دانش آموزی دیگر گفت : وارد شدن به دانشگاه یک آرزو نیست امادانش آموزان باید بدانند لازم نیست بعد از رفتن به دانشگاه حتما مشاغل اداری داشته باشند.

در طی این مراسم که به مناسبت هفته کارآفرینی در استان خراسان شمالی برگزار شد از دانش آموزان برتر بازارچه کارآفرینی تجلیل و از طرف دانش آموزان لوح یاد بود به استاندار استان خراسان شمالی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار