مدیرآموزش و پرورش شهرستان درمیان خبر داد:

افتتاح اولین مدرسه استاندارد دانش آموزان با نیاز های ویژه در شهرستان

مدیر آموزش و پروش شهرستان درمیان از افتتاح اولین مدرسه استاندارد مخصوص دانش آموزان با نیاز های ویژه شهرستان درمیان در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۶۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

حسین مهران فر مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان در گفت وگو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت : بزرگ ترین مشکل دانش آموزان عشایر این شهرستان مشکل کمبود فضاهای آموزشی آن ها بود و از این نظر مشکلات زیادی برای دانش آموزان عشایری شهرستان وجود داشت که به لطف خدا وهمت خیرین در روستاهای دره چرم، آواز و طبس مسینا فضای های استاندارد برای دانش آموزان عشایر ساخته شد و بخش عمده ای از مشکل فضای آموزشی دانش آموزان عشایر این مناطق در حال حل شدن می باشد.


مهران فردر ادامه از افتتاح اولین مدرسه استاندارد مخصوص دانش آموزان با نیاز های ویژه در شهرستان درمیان خبر داد و افزود: اولین مدرسه استاندارد دانش آموزان با نیازهای ویژه آماده بهره برداری است که انشاالله به زودی توسط خیر محترم بانی و با حضور جناب دکتر قدمی ریاست محترم سازمان استثنایی کشور افتتاح خواهد شد .


در ادامه مهران فر خاطرنشان کرد: دومین اقدامی که آموزش و پرورش شهرستان درمیان برای دانش آموزان عشایر انجام داده رفع مشکل تحصیل دانش آموزان دختر عشایر بود که اینک مرتفع و حتی دختران بازمانده از تحصیل عشایر نیز به تحصیل مشغول شده اند.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: در روستاهایی که احساس می شد خانواده ها با کمبود امکانات آموزشی مواجه هستند با کمک خیرین برای فرزندانشان وسایل ضروری تحصیل فراهم شد .


وی توجه به آموزش وپرورش مدارس عشایری را لازمه توسعه همه جانبه تعلیم و تربیت و برقراری عدالت آموزشی در این شهرستان مرزی دانست و خاطر نشان کرد: در بحث کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان عشایر سعی کردیم که کلاسهای فوق برنامه بعد از زمان رسمی مدرسه برای دانش آموزا ن برگزار کنیم که به لطف خداوند متعال این کلاسها در حال برگزاری است و دانش آموزان هم به خوبی استقبال کرده اند .


وی ابراز داشت با توجه به اینکه بیشترین دانش آموزان عشایر استان در درمیان مشغول به تحصیل هستند تعداد کلاس های مدارس عشایری شهرستان را 157 و تعداد دانش آموزان عشایری را نیز 2814 نفر عنوان کرد.


مهران فر تصریح کرد: تجهیز و هوشمند سازی مدارس عشایری شهرستان، زمینه ساز رشد علمی و شکوفایی استعداد های این دانش آموزان می شودکه تقریبا ًتمامی مدارس عشایری بخصوص در مدارسی که پایه ششم دارند ، هوشمندسازی انجام شده و میزان اعتباری که برای هوشمندسازی این مدارس هزینه شده است بالغ برصد میلیون ریال بوده است.ودرمورد سیستم های گرمایشی نیز بیشتر مدارس عشایری سیستم گرمایشی مرکزی آنها راه اندازی شده است.


وی درمورد کوچ دانش آموزان عشایری نیز افزود:: در زمان کوچ عشایر به علت کمبود امکانات، برخی از دانش آموزان همراه خانواده عشایر خود کوچ نمی کنند و به تحصیل خود در همان مدارس ثابت ادامه می دهند.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان درمیان در پایان افزود : سهم شهرستان درمیان برای احداث مدارس عشایری جدید3مدرسه عنوان شده که تاکنون اقدام لازم برای عقد قرار داد احداث 2 مدرسه انجام شده است و امیدواریم که شاهد عقد قراردادی برای سومین مدرسه نیز باشیم تا شرمنده عشایر غیور شهرستان نشويم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار