دشت کاشان شاهد جوی پایدار همراه با کاهش دما و بدون بارندگی

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: به دلیل پدیده اقلیم جهانی و عدم اثرگذاری سیستمهای مدیترانه ای در دو ماه آغازین پاییز هیچ بارشی در این منطقه انجام نشد که این وضعیت در طی دهسال گذشته بی سابقه است.

کد مطلب: ۶۸۶۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

عباس ارغوانی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: بنا به تحليل نقشه هاي هواشناسي ، دشت کاشان شاهد جوی پایدار همراه با کاهش دما و بدون بارندگی طی روزهای هفته آینده خواهد بود.

به گفته وی، در بلند مدت، طی سالهای 82، 75، 74،62، 60، 52 و 51 نیز شرایط جوی مشابه ثبت شده اما به دلیل خشکسالی های متمادی در این منطقه و نیاز به بارش، کاهش بارندگی بسیار محسوس است.

وی افزود: در مقایسه بارش دوره پنجاه ساله، بیشترین بارش مهرماه در سال 79 به میزان 30 میلیمتر بوده است و آبان سال 51 با 60 میلیمتر، آبان سالهای 90 و 92 با 40 میلیمتر بیشترین بارش پاییزی را داشته اند.

وی تصریح کرد: در تحلیل سنجش بارشهای مهر و آبان 50 سال گذشته، به طور متوسط مهرماه 1/7(یک ممیز 7 دهم) و در آبان ماه، 11/6 (یازده ممیز 6 دهم) میلیمتر بارش در دشت کاشان ثبت شده است.

ارغوانی گفت: براساس پیش بینی فصلی انجام گرفته، بارش آذرماه نیز 30 درصد کمتر از نرمال و در ماههای سرد سال نیز، روند کاهش بارش با شدت کمتری ادامه خواهد داشت و انتظار است که اصناف وابسته به آب و مسوولان اجرایی نسب به مواجهه با این شرایط و جبران کم آبی، برنامه ریزی موثری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار