جشنواره پرواز هواپیماهای بدون سرنشین

جشنواره ی استانی پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در باند فرودگاه هسا شاهین شهر برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۸۶۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان جشنواره ی استانی پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در باند فرودگاه هسا در شاهین شهر برگزار گردید.

در این خصوص فرصت را غنیمت شمرده به دیدار آقای اسماعیل زاده مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر و رییس ستاد اجرایی جشنواره رفتیم و گفت وگوئی را با ایشان انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

با سلام و تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید لطفا از حال و هوای جشنواره پرواز امسال بفرمایید؟
با سلام و تشکر از همه همکاران محترم فرهنگی ، دانش آموزان گرانقدر و مسئولین ارجمند هسا که در برگزاری این جشنواره تلاش نمودند ، امسال جشنواره با برنامه ریزی انجام شده و حضور گرم روسا ی آموزش و پرورش استان ، معاونین آموزشی ،مدیران پزوهش سراها و تیمهای شرکت کننده در سطح بسیار خوبی برگزار گردید و دانش آموزان با انگیزه بالا و با نشاط در این جشنواره شرکت نمودند .

بفرمایید متولی اصلی برگزاری جشنواره چه کسانی بودند ؟
با توافق ،هماهنگی و تایید اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و شرکت هواپیما سازی ایران(هسا) جشنواره روند اجرایی خود را آغاز و با میزبانی آموزش و پرورش شاهین شهر دبیرخانه در حوزه معاونت آموزش متوسطه منظقه تشکیل شد و مطابق برنامه موارد اجرایی جشنواره در پژوهشسرای دانش آموزی فرهیختگان دنبال شد که البته امسال بصورت منظم تر ستاد برگزاری جشنواره را راه اندازی و تقسیم کاری در قسمتهای مختلف جشنواره صورت گرفت

چه تعداد دانش آموز در این جشنواره شرکت نمودند ؟
این جشنواره علمی به صورت گروهی بوده و تعداد 47 تیم از 16 منطقه و ناحیه استان اصفهان شرکت نمودند ؛ تعداد کل دانش آموزان شرکت کننده 106 که از این تعداد 7 دانش آموز دختر و 99 دانش آموز پسر به همراه 19 سرپرست و 24 مربی شرکت نمودند .

بفرمایید این مسابقه در چند بخش اجرا گردید ؟
مسابقه در سه رشته برگزار گردید ؛
1. طرحی و ساخت و خلبانی هواپیما های بدون سرنشین با موتور های پیستونی و موتور های الکتریکی
2. طرحی و ساخت و خلبانی هواپیما های بدون سرنشین با موتور میکرو جت
3. طرحی و ساخت و خلبانی هواپیما های بدون سرنشین عمود پرواز در دو بخش موتور های پیستونی و الکتریکی

از سابقه برگزاری این مسابقه برایمان بگویید ؟
از سال 86 تاکنون 10 دوره از این مسابقه برگزار گردیده است و امسال یازدهمین دوره ی آن برگزار شد .

هدف از برگزاری این جشنواره را بفرمایید ؟
این جشنواره با هدف ایجاد و توسعه زمینه های بروز خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان صورت می گیرد ما در این جشنواره بدنبال ورود نسل جوان به عرصه رقابتهای علمی و پژوهشی با هدف شکوفایی استعداد ها . تمرین کار تیمی و گروهی می باشیم .البته فعالیت های گروهی (کار تیمی دانش آموزان ) جهت فعالیت در عرصه علوم جدید به ویژه صنعت هوایی و هواپیماسازی برای آموزش و پرورش مهم است و ورود نسل جوان به رقابتهای علمی و پژوهشی زمینه بکارگیری عملی آموخته های آنان را فراهم می کند

سطح مسابقه امسال را چگونه ارزیابی می کنید ؟
مسابقه در سطح خیلی خوبی برگزار شد که رضایت دانش آموزان شرکت کننده و مربیان علمی و فنی آنان را شاهد بودیم و به نظر کمیته فنی و داوران جشنواره از لحاظ تعداد تیمهای شرکت کننده و هم به لحاظ کیفیت افزایش چشمگیری را شاهد بودیم .

به نظر جنابعالی شاهین شهر ظرفیت توسعه چنین جشنواره ای را دارد ؟
همانگونه که آقای محمدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در محل جشنواره فرمودند اجرای موفق جشنواره امسال ما را برای بالا بردن سطح مسابقه در حد کشوری ترغیب نمود و این ظرفیت و توانمندی هم در مجموعه هسا و هم در مجموعه آموزش و پرورش شاهین شهر و نهادهای مردمی و دولتی وجود دارد.

در پایان اگر صحبت خاصی در این رابطه دارید بفرمایید
از تلاشهای صادقانه کارکنان هسا ، همچنین از زحمات همه همکاران ارجمند خودم در مجموعه آموزش و پرورش و خصوصا ستاد برگزاری مسابقه ، تشکرمی نمایم و در پایان از همه دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه علمی که ماه ها تلاش علمی داشتند قدر دانی می کنم .
آقای اسماعیل زاده از اینکه وقت گذاشتید و اطلاعات جامع و کامل در رابطه با جشنواره پرواز در اختیار خوانندگان گرامی قرار دادید متشکریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار