زرافشان:

به 16 هزار استادکار در هنرستان‌های کشور نیازمند هستیم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده به 16 هزار استادکار در هنرستان های کشور نیازمند هستیم که اصلی ترین چالش در آموزش های مهارتی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۶۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علی زرافشان در جمع مدیران منتخب هنرستان های سراسر کشور با اشاره به اجرای کیفی و مطلوب طرح تعالی مدیریت در مدارس و مورد توجه قرار گرفتن نظام تضمین کیفیت به عنوان سیاست جدید آموزش و پرورش اظهار کرد: 2 موضوع حائز اهمیت است؛ نکته اول بحث «کیفیت» است که امروزه به عنوان یک دغدغه جهانی مطرح است که با فراگیر شدن آموزش و پرورش در سراسر دنیا مورد عنایت ویژه قرار گرفته که علاوه بر حضور کمی دانش آموزان در مدرسه کیفیت بخشی در یاددهی و یادگیری نیز مورد تاکید است .

زرافشان موضوع مهم دوم را «مدیریت کیفیت» عنوان کرد و افزود: در تعالی مدیریت چگونگی مدیریت کیفیت مطرح شده تا یک واحد آموزشی، کیفیت و استانداردهای لازم را دارا باشد که این دو موضوع ذکر شده از اهداف اصلی تعالی مدیریت هستند که بایستی فرایندهای مربوط به آن در داخل مدارس احصا شود و با تعریف شاخص ها و معیارهای لازم ارتقا کیفیت لحاظ شود .

زرافشان، منابع و سرمایه مورد نیاز برای این امر را نگرش، تفکر و اندیشه مدیریت دانست و گفت: اگر نگاه به هنرستان ها نگاه همراه با مدیریت و کیفیت باشد فرایند رشد و ارتقا را در مدارس شاهد خواهیم بود .

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال تحصیلی 98-97 با دشواری ها و پیچیدگی های زیادی مواجه خواهیم بود که با استقرار نظام 3-3-6 پدیدار شده که از جمله آنها ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی است، افزود: با توجه به این ساختار، در سال تحصیلی آینده به 16 هزارهنر‌آموز و در حدود همین استادکار نیازمندیم که اصلی ترین چالش پیش روی محسوب می شود البته بخشی از تامین این نیروها با حذف پایه سوم هنرستان در سال تحصیلی آینده و آزاد شدن نیروی انسانی این پایه و بخشی دیگر از طریق خرید خدمات تامین خواهد شد همچنین چالش مهم دوم تامین فضاهای آموزشی و شناسایی ظرفیت این فضاهاست .

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از پیگیری تخصیص 54 میلیارد تومان ردیف بودجه برای تامین تجهیزات مورد نیاز خبر داد و گفت: به محض تزریق بودجه مذکور طی بخشنامه ای نحوه توزیع آن با توجه به تعداد و نوع هنرستان ها به استان ها ابلاغ خواهد شد .

گفتنی است مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران پیش از سخنان زرافشان، ضمن خیر مقدم به مدعوین وحاضران در جلسه، با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: در تابستان گذشته با دعوت از مدیران هنرستان ها و برگزاری جلسات آموزشی ویژه خانواده ها و نیز هدایت تحصیلی مناسب، دانش آموزان کثیری در منطقه به سمت صندلی های خالی هنرستان ها هدایت شدند و با ایجاد رشته های مختلف زمینه تحصیل دانش آموزان بیشتری را در هنرستان ها فراهم کردیم و در جهت رشد و توسعه هنرستان ها در منطقه گام برمی داریم .

سعید ناصری، توسعه متوازن در هنرستان ها را امری مهم قلمداد کرد و از مسوولین درخواست کرد برای تحقق این امر برنامه ریزی و سیاست گذاری کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار