رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

تهیه طرح "کنترل آلودگی هوا" در شورای شهر/جزییات طرح

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از تهیه طرح "کنترل برای آلودگی هوا" در شورای شهر خبر داد و گفت: حل مشکل آلودگی هوای تهران در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نخواهد بود.

کد مطلب: ۶۸۶۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهارداشت: آلودگی هوای تهران مشکلی است که یک شبه به وجود نیامده و طی سال ها به دلیل نوع سیاست ها و برنامه ها ایجاد شده است. در حال حاضر آلودگی هوا به مشکل بزرگ و پر مخاطره ای تبدیل شده که باید عوامل مختلف و دستگاه های متعددی برای کنترل آن مشارکت کنند تا این مشکل برطرف شود ضمن اینکه حل آن نیز در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: یکی از اصلی ترین عوامل دخیل در آلودگی هوا، منابع آلاینده متحرک از جمله خودرو و سوخت مصرفی آن است. برای اینکه آلودگی هوا کاهش یابد، می بایست اقدامات کنترلی بر روی منبع آلودگی صورت بگیرد. در واقع باید در تعاملی که با وزارت صنایع، وزارت نفت و سازمان محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه، شورای شهر و شهرداری وجود دارد بتوان راهکاری را در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای حل این معضل ارائه داد.

وی با اشاره به اقدامات فوری برای رفع آلودگی هوای تهران گفت: چندین اقدام را می توان به سرعت برای این رفع این مشکل انجام داد که به تأمین بودجه نیاز دارد. انتظار داریم دولت با شهرداری و شورای شهر در تامین منابع همکاری کند و مجلس نیز در اعتباراتی که سالانه به دولت تخصیص می دهد، موضوع آلودگی هوا را مد نظر قرار دهد.

صدراعظم نوری با اشاره به تهیه طرح" کنترل آلودگی هوا" در شورای شهر گفت: شورا و شهرداری تهران به دنبال ارائه راهکارهایی برای حل مشکل آلودگی هوا هستند اما اجرای این طرح ها به تأمین اعتبار وابسته است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: خودروهای سنگین دیزلی یکی از آلاینده هایی هستند که به شدت آلودگی تولید می کنند. کامیون ها و اتوبوس ها غالبا دیزلی هستند که باید مجهز به فیلتر دوده باشند. بنابراین هزینه ای باید برای تجهیز این خودروها به منظور نصب فیلتر دوده اختصاص یابد. اتوبوس های شرکت واحد نیز باید از سوی شهرداری مجز به فیلتر دوده شوند.

صدراعظم نوری با اشاره به خودروهای فرسوده به عنوان منابع آلاینده در سطح شهر گفت: خودروهای فرسوده چه سنگین و سبک آلاینده هستند و باید از رده خارج شوند منتهی اعتبارات لازم برای این مساله باید تأمین شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین بخش دیگری از آلایندگی هوا مربوط به موتورسیکلت هاست که هر دستگاه موتورسیکلت برابر 8 خودروی یورو 2 آلودگی ایجاد می کند. باید ساز و کاری فراهم شود تا خط تولید موتورهای برقی راه اندازی شود و به تدریج موتورهایی که با سوخت بنزین از رده خارج شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار