آموزش و پرورش خراسان رضوی ،پیشتاز در افزایش سهم مدیریتی بانوان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مشاورین امور بانوان ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور از تدوین دستورالعمل برای افزای سهم مدیریتی بانوان در آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۶۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مشاورین امور بانوان ادارات آموزش پرورش سراسر کشور ضمن گرامیداشت ایام با برکت ماه ربیع الاول عنوان کرد:بانوان در آموزش و پرورش از دو منظر نقش مهمی را برعهده دارند،اول نفش آن ها در تحقق ماموریت تعلیم و تربیت و دوم نفش آن ها در خانواده به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد و شکوفایی و بالندگی.
کاظمی ادامه داد:متاسفانه یکی از مباحثی که مورد غفلت قرار گرفته است بحث خانواده است که بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز ناشی از همین غفلت به مبحث خانواده است و باز متاسفانه بیشتر حجم این آسیب ها متوجه دانش آموزان دختر و همکاران خواهر ماست.
وی یکی از مهم ترین دغدغه ها را ایجاد فرصت های برابر برای دختران و پسران عنوان کرد و تصریح کرد:امروز ایجاد فرصت های برابر برای دختران و پسران جزو دغدغه های اصلی ماست از جمله در زمینه پوشش تحصیلی که متاسفانه درصد پوشش تحصیلی در دختران پایین تر از پسران است.
مدیر کل آموزش وو پرورش خراسان رضوی در ادامه از تدوین دستورالعمل برای افزایش سهم مدیریتی بانوان در ادارات آموزش و پرورش استان خبر داد و خاطر نشان کرد:نمی توان نفش بانوان را در حوزه مدیریت در فضای تعلیم و تربیت نادیده گرفت و مشاورین امور بانوان ادارات آموزش و پرورش در استان ها علی رغم تمام چالش های متعددی که این حوزه به جهت وسعت منابع انسانی دارد باید مدیریت بانوان را در سطوح مختلف رصد کنند و از ظرفیت های ویژه در بخش های مختلف استفاده نمایند.
قابل ذکر است گردهمایی سه روزه مشاورین امور بانوان ادارت کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور از امروز و با حضور دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش آغاز و تا روز پنج شنبه دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار