برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس یک ضرورت است

در اسفند سال 95 مسابقه اتحادیه پست جهانی با موضوع ، اگرمشاور رئیس سازمان ملل باشید چه پیشنهادی به او میدهید برگزار شد، همزمان با 17 مهر ،روز جهانی پست، اسامی برگزیدگان این مسابقه اعلام شد که کیانا شرافتیان، دانش آموز کلاس نهم دبیرستان نمونه دولتی سپیده کاشانی شهر کاشان موفق به کسب رتبه برتر در این مسابقه شد.

کد مطلب: ۶۸۵۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

کیانا شرافتیان برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس را یک ضرورت می داند و نقش خانواده را در موفقیت فرزندان ، یک اصل اساسی توصیف می کند.رتبه برتر جشنواره بین المللی نامه به رییس سازمان ملل گفت: مسابقات فرهنگی و هنری، سبب می شود که استعدادها و ظرفیت های هر فرد به درستی شناسایی شده و نخبه پروری فقط مختص به دروس ریاضی و علوم نشود. در واقع مرزگذاری بین جایگاه ها از بین میرود و هر کس بر اساس توانایی اش در اوج خواهد بود.

کیانا شرافتیان در گفت و گو با خبرنگار پانا کاشان اظهار کرد: در مدرسه ما شرایط به گونه ای است که به علت حجم بالای کتابهای درسی، به فعالیت های فوق برنامه و مکمل به اندازه لازم توجه نمی شود.

وی بااشاره به نخبه پروری علمی در مدارس افزود: امروزه یکی از مشکلات ما همین تبعیض و بی عدالتی در حوزه نخبگان دانش آموزی است. به خاطر همین تبعیض، دانش آموز علیرغم ذهن و استعداد خدادادی که در رشته های هنری و مهارتی دارد به رشته های دیگر مثل ریاضی و تجربی روی می آورد و از علایق و توانایی اش دست می کشد اگر مسابقات فرهنگی و هنری به طور هدفمند در مدارس دنبال شود باعث می شود که علاقمندان به هنر و ورزش و فرهنگ شناسایی شده و در مسیر درست هدایت تحصیلی شوند.

وی در مورد ویژگی های یک دانش آموز ممتاز و نخبه تصریح کرد: یک دانش آموز آگاه و ممتاز ، همیشه مسوولیت پذیر است، عفو کننده و با گذشت است. میانه رو و معتدل است خود کفا و مستقل است و توانایی هدایت اعمالش را دارد.

این دانش آموز کلاس نهم دبیرستان نمونه دولتی سپیده کاشانی تاکید کرد: مدرسه مطلوب من، مدرسه ای است که معلمان آن آگاه به روانشناسی حوزه کودک ونوجوان است و مسلط به روش های متنوع تدریس و آموزش است و از نظر فیزیکی نیز مجهز به اینترنت و ابزار هوشمند آموزشی است.

وی در مورد نقش خانواده در موفقیت دانش آموزان گفت: نقش خانواده بسیار کلیدی و مهم است و قابل چشم پوشی نیست هر چند که بسیاری از خانواده ها به هر دلیل نقش فرزند پروری را به مدرسه و مراکز آموزش خصوصی واگذار کرده اند.

شرافتیان گفت: مهمترین ضعف آموزش و پرورش این است که از تحولات عقب مانده است دروس مهمی مثل زبان انگلیسی به صورت کاملا مبتدی و غیرکاربردی تدریس میشود در حالیکه بیشتر دانش آموزان در شرایط کنونی درس زبان انگلیسی را در آموزشگاه ها به صورت پیشرفته فرا گرفته اند و انتظار است که نظام آموزشی در این موارد پیشتاز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار