در شهر لندن؛

قهوه، سوخت تازه اتوبوسها شد

مقامات شهر لندن با هدف کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی در این شهر قصد دارند از قهوه به عنوان منبع جدیدی برای تامین سوخت اتوبوس های شهری استفاده کنند.

کد مطلب: ۶۸۵۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانابه نقل از انگجت، سه شرکت انگلیسی با همکاری یکدیگر سوخت سبز و سازگار با محیط زیست تازه ای موسوم به B ۲۰ را ابداع کرده اند که حاصل ترکیب روغن استخراج شده از تفاله قهوه با برخی مواد دیگر است .

آنان می گویند سوختی که فعلا از این طریق تولید کرده اند برای تامین انرژی یکی از اتوبوس های در حال گردش در شهر لندن به مدت یک سال کافی است. اهالی شهر لندن روزانه ۲۰ میلیون فنجان قهوه مصرف می کنند و لذا تفاله کافی برای تهیه روغن و تامین انرژی یک سوم شبکه حمل و نقل اتوبوسی این شهر در دسترس خواهد بود .

کارخانه های موجود در لندن برای بازیافت ۵۰ هزار تن تفاله قهوه در سال آمادگی دارد. این تفاله ها از قهوه فروشی ها و کارخانه های قهوه تامین و روغن استخراج شده از آنها با چند نوع چربی و روغن دیگر مخلوط می شود و در نهایت سوخت B ۲۰ تولید می شود .

صادق خان شهردار لندن هدف از اجرای این طرح را کاهش آلایندگی سیستم حمل و نقل عمومی شهر لندن دانسته تا میزان آلاینده های محیط زیست بدین علت تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد .

منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار