در جلسه ی برنامه ریزی نوزدهمین مانور سراسری زلزله مطرح شد:

برگزاری مانور سراسری زلزله در تمامی مدارس استان خراسان جنوبی

رئیس سازمان دانش آموزی استان در جلسه شورای برنامه ریزی نوزدهمین مانور سراسری زلزله گفت:امسال این مانور در تمامی مدارس استان و در روز 8 آذر برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۶۸۵۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،رئیس سازمان دانش آموزی استان در جلسه شورای برنامه ریزی نوزدهمین مانور سراسری زلزله ، با اشاره به لزوم توجه به اقدامات ایمنی قبل، حین و بعد زلزله گفت: امسال مراسم مانور زلزله در تمامی اموزشگاه های استان همانند سال گذشته در هشت اذرماه، برگزار خواهد شد و این مراسم در بیرجند به طور نمادین در مدرسه شهید نواب صفوی برگزار خواهد شد.


با اطمینان در ادامه با اشاره به اقداماتی که تاکنون در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم صورت گرفته است،اضافه کرد : سال گذشته خراسان جنوبی در خصوص برگزاری این مانور رتبه اول کشور را کسب کرده است که انتظار می رود امسال نیز با برنامه ریزی و اهتمام مدیران مدارس به رعایت نکات ایمنی،ارائه اموزش های لازم و برگزاری شایسته مانور زلزله در مدارس این رتبه برای خراسان جنوبی تکرار شود.


علی امینی معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت : باتوجه به اینکه ایران و به خصوص خراسان جنوبی در کمربند زلزله جهان قرار دارنددرنتیجه یکی از مهمترین عواملی که باعث کاهش صدمات و آسیب ها در این میان می شود، آموزش است و از انجایی که دانش آموزان نیز آموزش پذیرند ، میتوانند نقش بسزایی را در این امر ایفا کنند.


معاون مدیریت بحران استانداری استان،اظهار کرد: در مانور زلزله ، برنامه ها با توجه به شرایط و اقتضای سنی دانش آموزان اجرا و آموزش داده می شوند که این شیوه میتواند تاثیر زیادی در امر آموزش و یادگیری داشته باشد.

وی یکی از شروط ایمن ماندن در برابر خسارات و صدمات زلزله را عمل به آموزش ها و قوانین دانست و بیان کرد: با آموزش حتی یک قانون یا یک مورد از آموزش های ساده میتوان جلوی بسیاری از آسیب های جدی را گرفت.

خبرنگار پانا: سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار