جشنواره بین المللی فیلم رشد از 3 آذرماه در مشهد آغاز می شود

دبیر ستاد برگزاری جشنواره فیلم رشد از آغاز این جشنواره از سوم آذر ماه در پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۵۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، محمود شفق، دبیر چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و معاون پژوهش برنامه‌ریزی و تأمین نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری چهل و هفتمین دوره جشنواره رشد در سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، عنوان کرد: این اولین بار است که جشنواره بین المللی رشد با این گستردگی در شهری به غیر از تهران برگزار می‌شود.

شفق ضمن تشکر از اهالی رسانه بابت پوشش اخبار جشنواره رشد، تأکید کرد: از اهالی رسانه می‌خواهیم به این دوره از جشنواره رشد توجه بیشتری داشته باشند و اخبارش را پیگیری کنند چراکه رخدادی بین‌المللی است.
وی به برخی اقدامات مقدماتی برای برگزاری چهل و هفتمین دوره از جشنواره فیلم رشد اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مدیران استانی، حوزه هنری و انجمن‌های علمی و هنری فعال در حوزه فیلم، طراحی پوستر، شرح وظایف، تشکیل کمیته‌ها و برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر چشنواره از جمله اقدامات انجام‌شده است.
دبیر چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد عنوان کرد: من این جشنواره را فرصتی برای خودم می دانم که بتوانم خودم را در آن رشد بدهم .این جشنواره بهترین بستر برای تولید محتوا است.
وی یادآورشد: تولید محتوا همدلی می خواهد، باید در این خصوص صحبت کنیم و علاقمندان را تشویق کنیم و آنها را جذب کنیم.
وی اظهار کرد: 1257 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیدکه در 5 بخش بین المللی ایرانی،بین المللی خارجی،فرهنگیان، دانشجو معلمان و دانش آموزان برگزار می شود.
شفق افزود :آثار ارسالی شامل 707 اثر بین المللی ایرانی، 242 بین المللی خارجی، 140 اثر فرهنگیان، 32 اثر دانشجو معلمان و 136 اثر دانش آموزان است.
دبیر چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: از 1257 اثر رسیده 261 اثر به مرحله بعد راه یافته اند که دراین مرحله به لحاظ محتوایی بررسی می شوند ودر هر بخش سه نفر برگزیده خواهند شد.
وی اظهارکرد: این فیلم ها بصورت مستند،مستند علمی -آموزشی ، پویا نمایی،فیلم بلند و کوتاه می باشدو آثار رسیده مربوط به 40 کشور است که اسپانیا ، فرانسه و آلمان از جمله آنهاست.
وی بیان کرد: این جشنواره از سوم تا دهم آذر ماه امسال در مشهد برگزار می شود و فیلم های آن در 18سالن نمایشی این شهر اکران می شود.
دبیر چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد افزود: 113 اثر از این تعداد فیلم ایرانی ، 65 اثر خارجی، 35 اثر دانش آموزی، 41 اثر ویژه فرهنگیان و هفت اثر نیز مربوط به دانشجو معلمان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار